Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faktureing i webshop

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. May 06
Indlæg ialt: 177
Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa

Jeg tænkte på hvordan i andre fakturere en faktura fra en onlinebutik? faktura, kreditnota m.v. - laver i direkte en faktura fra shoppen og sender ud til kunden? hvis ja, hvad gør i så når en kunde feks. kun kan få nogle af varene eller ligger mere til en ordre eller der er bytter, kan i klare det fra shoppen eller hvordan gør i det?

Vi gør selv det at vi importere alle ordrene over i vores regnskabsprogram og ordner resten der fra, men jeg er ikke sikker på at det er det lettest hvad gør i?

Mvh Allan

VVS artikler fra www.hedestoker.dk Kvalitet og god service.

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 20:05
Vi bruger bare den faktura i webshoppen, ville dog helst have det sådan at kunden fik fakturaen på e-mail når vi afsendte pakken, og så at systemet selv udskrev en følgeseddel, når ordren kom .. men nu har i jo rigtig mange ordre om dagen hos jer, så jeg ville nok gøre det på samme måde som i gør.

hvis ja, hvad gør i så når en kunde feks. kun kan få nogle af varene eller ligger mere til en ordre eller der er bytter, kan i klare det fra shoppen eller hvordan gør i det?

Der bliver vi nød til at hente fakturaen over i word, og ændre der, da vi ikke kan det i webshoppen, det er dog kun hver. 100 ordre som vi er nød til at gøre det ved.

Tilmeldt 22. May 06
Skrevet kl. 20:15
Hvad så med selve bogføringen? det i feks sælger i dag, taster i bare hele dagens samlet salg ind i regnskabsprogramet ?

Mvh Allan

Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 21:25
Hej Allan,

Vi har Stellar Office med integration til webshoppen (som ligger hos Dandomain) og vores POS-system. Der bliver automatisk genereret og bogført en kontantsalgs-faktura ved lukning af kassen og det fungerer fint.
Tilmeldt 22. May 06
Skrevet kl. 21:45
Hej Kim

Hvad så med kunden hvordan får han sin faktura? på e-mail fra shoppen eller med stellar print (PDF)

Med Stellar er der ikke også lavet en special modul til Dandomain shop? vores shop er en vi selv programere og har gjordt det hel fra bunden.

Jeg har engang snakket med Poul Jensen fra marisoft om det, den gang sagde han at det de ikke kunne tilbyde noget der kunne nær det samme som det vi selv har fået lavet, sådan samlet set med fragt, T&T, faktura & labels m.v, men måske er det kommet noget nyt siden da, det var her i Januar jeg talte med ham om det.

Hvad bruger i til selve fragten, med labels, T&T ?

Mvh Allan

Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 23:11
Hej Allan,

Vi udsender altid printet faktura sammen med vores varer, da vi alligevel sender andre fortrykte blanketter ud sammen med forsendelsen, så for os er der ingen idé i at sende en PDF-faktura.

Vi kører med Post Danmarks WebPack og der genereres semi-automatisk fragtbreve (både almindelige og efterkrav) i WebPack fra Stellar. Kunden modtager endvidere automatisk en mail med Track & Trace nummeret.

Det system har vi kørt med siden januar 2006 og må sige at det har lettet papirgangen væsentligt og øget vores vareflow betragteligt, så vi er glade. I ethvert system er der selvfølgelig altid plads til nye ønsker og forbedringer, men overordnet set kører det godt.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)