Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dankort og betaling hvem gør hvad?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 19. Aug 11
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 01:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg står lige og tænker over, hvordan er det nu det fungere når man skal trække de penge som kunden har betalt over på sin egen konto. For det sker vel ikke automatisk? Da man ikke må trække pengene før produktet er pakket og sendt? Eller er jeg helt ude og skide på det spørgsmål der?

og lige et andet spørgsmål hvad er den billigste måde og integrer dankort i Magento.

Håber i vil hjælpe med nogle lidt hmm spørgsmål :)

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 01:14

Jeg logger ind på min betalingsgateway (quickpay), her markere jeg de ordre er der pakket og trykker 'capture'. Pengene skulle herefter bliver hævet/reserveret fra kundens konto. Dankort betalinger går ind dagen efter, Mastercard er jeg ikke helt klar - men der går i hvert fald lang tid. Nogle af de nyeste mastercard betalinger jeg har "hævet" bliver indsat på min konto ca. i starten af november.  

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 01:57

Casper Schneidereit:
Mastercard er jeg ikke helt klar - men der går i hvert fald lang tid. Nogle af de nyeste mastercard betalinger jeg har "hævet" bliver indsat på min konto ca. i starten af november.

Det lyder da helt ude i skoven??

Er der noget dokumentation fra kortudbyderne på det som du kan linke til?

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 02:04

Det er blot hvad jeg lige kan læse mig til i systemet, eksempel:

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 07:39
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Vi bruger Swedbank til indløsning af alt andet end Dankort. De er kun to dage om at overføre pengene.

Nets tilbyder vist det samme, men de vil så have en lidt større bid af kagen. Ellers mener jeg at deres standard er 28 dage.

Så har man mange betalinger med MasterCard, er det værd at overveje om det ikke er nedre at pengene står på ens egen konto, fremfor hos nets.

Personligt er jeg en halv-paranoid fætter, så jeg har et debet MasterCard jeg bruger til online betalinger. Simpelthen fordi jeg ikke ved hvordan jeg er stillet hvis der nu skulle ske noget "uforudset". Og bankens svar var ikke meget værd :o) Dog har jeg nu skaffet mig et dansk et af slagsen, da jeg fandt ud af hvor meget det kostede shopejerne, at jeg brugte et udenlandsk.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 08:35

Jeg bruger Nets til dankort og også til Mastercar+øvr.

28 bankdage for Mastercard , og dagen efter for dankort.

Det er lang tid - men husk nu også at sammenligne transaktionsgebyrerne fra de forskellige udbydere.

Mastercard mv. koster 1,25 % hos nets , mens det koster op til 3,75% andre steder.

Dankort kun 0,1%

Så det at vente 28 dage, kan sagtens være den bedste deal.

Omkring hævning/afsendelse , vil jeg anbefale at du ;

a , checker at du har de bestilte varer

b, hæver beløbet på kundens konto

c, pakker og afsender ( samme dag)

Alt for mange bestiller varer uden at der er dækning på kontoen - så er det surt at have stået og pakket - og måske allerede afsendt.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:57

Hej Jesper.

Lige et spørgsmål.

Må pengene hæves før varen er afsendt?

Har altid gået i den tro, at det først var efter afsendelse, og det praktiserer vi da også i min

kones webshop!

MvH

Peter

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 12:14

Jesper Laugesen:
Så det at vente 28 dage, kan sagtens være den bedste deal.

Ja, det kan det. Men det er også muligt at lave en factoring aftale med NETS/Teller. Så kan du mod et ekstra gebyr have dine penge efter 7 dage.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 12:15

Jesper Laugesen:

Mastercard mv. koster 1,25 % hos nets , mens det koster op til 3,75% andre steder.

Jeg giver 1,85% for Mastercard (danske og udenlandske) som eneste udgift ved SEB Kort Danmark A/S .

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 12:15

Peter @ Godt spg. :)

Jeg vil mene det er et definitionsspørgsmål.

Hvornår er pakken "afsendt" ?

Når jeg fysisk har pakket den ind ?

Når den står klar i garagen i fragtmanden/posthuset ?

Så - jeg vil mene når jeg VED den bliver afsendt/afhentet samme dag , er det ok at hæve beløbet.

Med alle de ordrer jeg får , hvor der ikke er dækning på - og aldrig kommer det - så ville det være det glade vanvid at sende pakken ( ud af huset) inden jeg checker om der er dækning.

De penge ville jeg aldrig få igen.

Så jeg vælger at tolke som at jeg hæver beløbet og sender samme dag - og at det er ok.

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)