Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tosset gebyr fra SKAT

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 2. Mar 10
Indlæg ialt: 112
Fra  Visma DataLøn A/S Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicolaj

Vi kan godt hjælpe dig med at holde styr på det hele. Også på 0-indberetning til lønmodtagerne.  Du kan læse mere her:  http://www.multidata.dk/losninger/SMV/Mit-lon-og-personalekontor

eller ringe til os på 7227 9019.  Det koster ikke noget at spørge.... men det kan måske spare dig for noget.

Hilsen Jens

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 19:15

Hej Jens,

Det er Jer vi bruger Wink

Problemet var, at vi i første omgang registrerede at vi havde ansatte fra d. 1-3, men de nåede at tjene lidt i februar og fik løn den 31-2. Jeg tror faktisk at det er Jer der opdager fejlen i maj eller juni måned og retter det, så de 215,- kr. der skal betales i arbejdsmarkedsbidrag for februar bliver betalt. Efterfølgende opdager skat så at vi har betalt beløbet for februar, men uha uha, det er jo betalt for sent, så vi får besked om at det koster os et gebyr på 800,- kr.

De 800,- kr. kan ikke bare indbetales. Vi får besked på at vente på at der kommer en regning. Den kommer så i denne måned, men lyder nu på 865,- kr., 800,- kr. i gebyr + 65,- kr. i gebyr for gebyret Hmm

/Nicolaj

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Vestervig
Tilmeldt 22. Jul 11
Indlæg ialt: 19
Fra  Aktiv Administration Skrevet kl. 00:44

Henrik Koudahl:
Det er min opfattelse at Nikaloj har været uheldigt. Afhængig af hvem han har talt med i SKAT og evt. hvor meget han har beklaget - så kunne gebyret lige så godt være slettet.

Det er nu også min opfattelse, har tidligere sparet en kunde for et gebyr ved at skrive til SKAT og forklare dem at det var en fejl begået af et nystartet firma. Og der var ikke gebyr på annulering af gebyret.

/kenneth

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 10:50

Nicolaj Thomasen:

Vi skulle sætte en dato på, hvornår vi startede med at have ansatte, og skrev ved en fejl d. 1-3, i stedet for d. 1-2, da vi regnede med, at det skulle være datoen for den første lønudbetaling. Den faldt dog d. 31-2.

Da SKAT opdagede fejlen, fandt de frem til, at vi skulle betale 800,- kr. i gebyr

Mon ikke SKAT har været totalt i vildrede over, ikke at kunne finde datoen i deres kalender...?
Altså 31. februar!

Det er vel dét, som har udløst gebyret, og efterfølgende gebyret på gebyret... Big Smile

Haha... nej, spøg til side.

Jeg er tilhænger af, at SKAT skal ligestilles med private virksomhed i muligheden for at kunne lægge gebyrer på regninger. Virksomheder er jo begrænset til at pålægge 100 kr. Det synes det offentlige åbenbart er alt for lidt.

Derudover er beløbet jo ikke engang fradragsberettiget! Det er virkelig surt at få gebyrer/bøder fra SKAT.

Ofte ser man, at SKAT udsender en rykker uden nogensinde at have sendt en regning. Det er ikke rimeligt, at det offentlige skal have så anderledes regler, end de private virksomheder. Der burde være lige forhold og lige regler for alle parter.

Fra København K
Tilmeldt 2. Mar 10
Indlæg ialt: 112
Fra  Visma DataLøn A/S Skrevet kl. 11:23

Hej Nicolaj

Ok ;0)  Så forstår jeg bedre problemet.  Vi oplever desværre ofte, at arbejdsgivere kommer for sent i gang med at få et lønsystem og skat står klar i kulissen med bøden.

Håber, at du har fået lavet automatisk o-indberetning på din løsning nu.  Eller bør du ringe til os snarest.

Jens.

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 11:28

Jeg synes SKAT er >meget< lidt servicevenlige.

I slutningen af 2010 finder SKAT ud af at jeg har restskat fra 2007, hvilket jeg får en rykker på med gebyr i 2011 ?

Jeg var overhovedet ikke klar over at jeg havde restskat fra 2007. Hvordan f.... kan det være at SKAT først i slutningen af 2010 finder ud af at jeg har restskat ? Har de ikke IT ?

Og hvorfor skal jeg betale renter fra 2007 til 2010 ? Hvis SKAT havde gjort mig opmærksom på min restskat i 2007 (eller starten af 2008) kunne jeg have betalt og undgået så mange års renter.

Jeg er med på at det er mit ansvar at indbetale restskat. Men når nu jeg og min revisor var af den overbevisning at jeg ikke havde restskat, så er det altså underligt at der skal gå 3 år før SKAT reagerer.

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 625
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 11:49

Henrik Koudahl:

Samme med 0 indberetninger

0-indberetninger har nu sin berettigelse om du vil det eller ej. Dels skriver du under på at omsætningen virkelig er 0 og dels er det vel eneste mulighed for at adskille fra forglemmelser.

Det er min opfattelse at Nikaloj har været uheldigt. Afhængig af hvem han har talt med i SKAT og evt. hvor meget han har beklaget - så kunne gebyret lige så godt være slettet.

/Henrik

Jeg giver Henrik ret. De to gange jeg har fået en rykker på kr. 800 for manglende indberetning, har de altid været flinke og slette. Begge gang er det noget de selv har foreslået.

Med venlig hilsen
Bastian 

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 18:00

Martin E. Jensen:

Nicolaj Thomasen:

Vi skulle sætte en dato på, hvornår vi startede med at have ansatte, og skrev ved en fejl d. 1-3, i stedet for d. 1-2, da vi regnede med, at det skulle være datoen for den første lønudbetaling. Den faldt dog d. 31-2.

Da SKAT opdagede fejlen, fandt de frem til, at vi skulle betale 800,- kr. i gebyr

Mon ikke SKAT har været totalt i vildrede over, ikke at kunne finde datoen i deres kalender...?
Altså 31. februar!

Det er vel dét, som har udløst gebyret, og efterfølgende gebyret på gebyret... Big Smile

Haha... nej, spøg til side.

Jeg er tilhænger af, at SKAT skal ligestilles med private virksomhed i muligheden for at kunne lægge gebyrer på regninger. Virksomheder er jo begrænset til at pålægge 100 kr. Det synes det offentlige åbenbart er alt for lidt.

Derudover er beløbet jo ikke engang fradragsberettiget! Det er virkelig surt at få gebyrer/bøder fra SKAT.

Ofte ser man, at SKAT udsender en rykker uden nogensinde at have sendt en regning. Det er ikke rimeligt, at det offentlige skal have så anderledes regler, end de private virksomheder. Der burde være lige forhold og lige regler for alle parter.

Nej det var selvfølgelig den 28 februar Big Smile

De kalder faktisk ikke det sidste gebyr for en rykker, men et gebyr for skrivelsen - som man åbenbart ikke kan undgå, men det er jo også blevet dyrt at sende et almindeligt brev.

Jeg har nu betalt regningen og sendt en skriftlig klage, som vi blev rådet til af SKAT telefonisk. Hun syntes også at det var tosset, men kunne ikke selv ændre det.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)