Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart som vinduepudser som 16årig

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. May 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg er 16år, og går med ideen om at starte som vinduespudser. 

Men har lige nogen spørgsmål inden jeg tager springet.

Findes der kurser man kan tage? fx, AMU kurser, men så vidt jeg er blevet oplyst skal man være mindst 18år for at tage disse?(bor nær Esbjerg, hvis det har noget at sige)

Hvilket sæt af disse er bedst?

 http://www.vinduespudsning.com/collections/vinduespudser-st/products/vinduespudserst-luksus

eller

http://www.cleanstep.dk/product_info.php?cPath=100_170&products_id=888

Hvordan med sæbe blandingen ?

Er det opvaskemiddel eller er der en speciel sæbe man skal bruge?

Har prøvet at bruge google, men syntes der kommer mange forskellige svar.

Håber der er nogen erfarne vinduepudsere, der har lyst til at hjælpe i ung dreng:) 

Morten 

Fra Holte
Tilmeldt 5. Jan 11
Indlæg ialt: 552
Fra  Herreaccessories.dk Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Kontakt nogle virksomheder, tror de hellere end gerne vil hjælpe. Held og lykke.

Mvh
David :)

Ung grafiker med meget erfaring og de rigtige priser.

Tjek Bograddesign.dk for mere info! 

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Du har nogen udfordringer med din ret unge alder, hvorfor får du ikke et job hos en eksisterende vinduespudser og prøver faget af, inden du begynder for dig selv? Jag har selv været i faget og det er et godt job, når det ikke er koldt eller regner. Du skal sørge for hele tiden at holde dig godt varm, for våde kolde finger er ikke det sjoveste at gå rundt med en hel dag.

Da jeg var selvstændig vinduespudser begyndte jeg med, at hjælpe andre eksisterende firmaer, som en ekstra hånd i travle periode, dette lærte mig vildt meget om faget og alle de fiduser der følger med, jeg fik langsomt opbygget mine egen kundekreds, ved at overtage en del af de kunder mine partner ikke ville betjene mere, da de ikke kunne holde deres penge hjemme med deres store omkostninger for driften, de fleste af dem har jo kontorer, hus, bil afdrag og alt muligt andet, jeg boede i sin tid på et værelse og kørte rundt i en ældre toyota van.

Jeg greb ganske enkelt telefonen og ringede rundt til de rengørings firmaer og vinduespudser der var i mit område, dog var visse ret langt væk men deres opgaver lå i mit område.

Jeg brugte udelukkende udstyr fra http://www.jonexbutik.dk/ son ligger på vesterbro i københavn, men ved de gerne sender vare ud til dig købt gennem deres webshop, eller bestilt pr. telefon. Deres egen vinduessæbe er rigtig god, jeg benytter den stadigvæk i mit eget hjem den dag i dag.

Håber dette hjælper dig lidt.

Venligst René Buch

Venligst

René Buch

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Rascy:

Hej Amino,

Jeg er 16år, og går med ideen om at starte som vinduespudser. 

Men har lige nogen spørgsmål inden jeg tager springet.

Findes der kurser man kan tage? fx, AMU kurser, men så vidt jeg er blevet oplyst skal man være mindst 18år for at tage disse?(bor nær Esbjerg, hvis det har noget at sige)

Hvilket sæt af disse er bedst?

 http://www.vinduespudsning.com/collections/vinduespudser-st/products/vinduespudserst-luksus

eller

http://www.cleanstep.dk/product_info.php?cPath=100_170&products_id=888

Hvordan med sæbe blandingen ?

Er det opvaskemiddel eller er der en speciel sæbe man skal bruge?

Har prøvet at bruge google, men syntes der kommer mange forskellige svar.

Håber der er nogen erfarne vinduepudsere, der har lyst til at hjælpe i ung dreng:) 

Morten 

Hej Skønt at se nogle unge med virketrang, du kan købe færdigblandet sæbe til vinduer, hos forretninger der levere rengøringsmidler, se på nettet. Det du skal passe på med når den kolde tid kommer er at du ikke bruger for varmt vand, så knækker den, det er ikke skide smart hvis det er en stor rude til en bank, hvor man kan få flere filialer og pudse. Nu er det godt nok 25 år siden jeg startede med at pudse vinduer.

Men jeg ønsker dig held og lykke med projektet. Du kan komme i gang for små penge.

Tilmeldt 7. May 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene:)

Havde også selv tænkt på det med at starte ved et firma, men da jeg ikke har meget tid pga. skole, og snart fuldtid job(I lære forhåbentlig:)).

Men min tanke var i starten at arbejde i weekenderne, og ville til at starte med gøre det gratis for min famillie osv., også når jeg mente jeg var okay til det, så prøve at gøre det ved nogen "rigtige" kunder, bare til meget billig pris, til at jeg blev bedre, også måske sige at hvis det kunden ikke syntes jeg gjorde det godt nok, kom jeg tilbage og gjorde det gratis. På den måde kan jeg også se om folk syntes at jeg gør det godt nok eller skal øve mig lidt mere.

Regner med at købe start sættet inde fra vinduespudsning.com, så vidt jeg kan se, har de alle de ting, jeg vil mangle som nybegynder i faget. Nogen der kan se om der er oget jeg kommer til at mangle?

Morten 

Tilmeldt 29. Feb 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Kursus vinduespolering

Vinduespudsning.com

tilbyder kurser i vinduespolering til privat og virksomheder.
Kurserne er af høj kvalitet og med instruktører der lægger vægt på, at det tekniske og pædagogiske indhold er i top.
Kurserne er opdelt i sværhedsgrader. Det øger muligheden for at komme på et kursus, der passer til dit behov.

Siden 2004 har vi undervist over 400 medarbejdere og kursister.
Selvstændige, virksomheder, mennesker på vej, og jobcenter kursister har tilføjet vinduespudsning til vidensbanken.

Kursus i praktisk vinduespudsning. Praktisk traditionel og avanceret vinduespudsning
Kursus i vinduespolering til begynderen. Vinduespudserskole Trin 1
Kursus i vinduesvask med rentvand. Rentvands vinduespudsning kursus
Intensiv oplæring af service-medarbejdere. Personlig 1 til 1 undervisning. Vinduespudserskole 1til1
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)