Hej Claus, Jeg tumlede selv lidt med det spørgsmål på et tidspunkt, mest fordi jeg gerne ville have teksten på min hjemmeside til at virke professionel ved at have almindelige åbningstider på telefonen, og skrive VI i stedet for JEG - så firmaet virkede lidt større etc. etc. :-) Men når man læser rundt omkring, hvad det er der gør en enkeltmandsvirksomhed succesfuld - så er det langt fra de store forkromede salgsfloskler, eller illusionen om et stort firma, der gør udslaget. Det vigtigste ved din enkeltmandsvirksomhed er DIG, dine kompetencer og det som DU kan gøre for dine kunder. Derfor er det alfa og omega, at det er DIG, du brander, og at du gør det ærligt. Jeg har efterhånden læst rigtig mange indlæg, både her, og andre steder, hvor kunderne tilkendegiver, at det er vigtigt for dem - at de kan mærke der er en ægte person bag firmaet eller hjemmesiden - og de vil hellere have et portrætfoto af ejeren på "Om os" siden eller "Kontakt os" siden - i stedet for de meget brugte "sonofon-piger med headset og habit". Med andre ord: Det er DIG der er brandet - og du er nu engang delt mellem 2 jobs, men det behøver absolut ikke være en dårlig ting. Tværimod vil der garanteret være kunder der har repekt for, at man kan jonglere 2 jobs - og de vil således også have forståelse for, at du først kan træffes på telefonen efter 16.00. Og angående dit issue - så er det smarteste nok, at du spiller med åbne kort overfor din kunde. Sig, at du er virkelig interesseret i opgaven - men at du altså kun kan arbejde på den i et par timer om dagen - eller hvordan det nu passer. Hvis kunden ikke er tilfreds med det - vil du jo under alle omstændigheder ikke kunne løse opgaven - med mindre du enten opsiger dit job eller beder familien om at være lidt ekstra forstående i en periode.
|
Jeg er meget enig med Allan.
Jeg har over for alle mine kunder sagt det sådan som det er og inden jeg startede på opgaven: Jeg har 2 jobs. Jeg kan kun holde møder om eftermiddag eller i weekenden og det er ikke altid jeg kan tlf. om dagen.
De fleste af dem (vil sige omkring 95%) har valgt at fortsætte samarbejdet og de vender glædigt tilbage.