Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lønmodtager og iværksætter på samme tid

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Claus Lehmann Munch:
Mit største issue er det med, hvordan man tackler det over for kunden som har bedt om et tilbud på opgaven..

Hej Claus,

Jeg tumlede selv lidt med det spørgsmål på et tidspunkt, mest fordi jeg gerne ville have teksten på min hjemmeside til at virke professionel ved at have almindelige åbningstider på telefonen, og skrive VI i stedet for JEG - så firmaet virkede lidt større etc. etc. :-)

Men når man læser rundt omkring, hvad det er der gør en enkeltmandsvirksomhed succesfuld - så er det langt fra de store forkromede salgsfloskler, eller illusionen om et stort firma, der gør udslaget.

Det vigtigste ved din enkeltmandsvirksomhed er DIG, dine kompetencer og det som DU kan gøre for dine kunder. Derfor er det alfa og omega, at det er DIG, du brander, og at du gør det ærligt. 

Jeg har efterhånden læst rigtig mange indlæg, både her, og andre steder, hvor kunderne tilkendegiver, at det er vigtigt for dem - at de kan mærke der er en ægte person bag firmaet eller hjemmesiden - og de vil hellere have et portrætfoto af ejeren på "Om os" siden eller "Kontakt os" siden - i stedet for de meget brugte "sonofon-piger med headset og habit".

Med andre ord: Det er DIG der er brandet - og du er nu engang delt mellem 2 jobs, men det behøver absolut ikke være en dårlig ting. Tværimod vil der garanteret være kunder der har repekt for, at man kan jonglere 2 jobs - og de vil således også have forståelse for, at du først kan træffes på telefonen efter 16.00.

Og angående dit issue - så er det smarteste nok, at du spiller med åbne kort overfor din kunde. Sig, at du er virkelig interesseret i opgaven - men at du altså kun kan arbejde på den i et par timer om dagen - eller hvordan det nu passer.

Hvis kunden ikke er tilfreds med det - vil du jo under alle omstændigheder ikke kunne løse opgaven - med mindre du enten opsiger dit job eller beder familien om at være lidt ekstra forstående i en periode. Wink

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 347
Fra  Art-tek Ingeniør Rådgivning ApS Skrevet kl. 13:10

Jeg er meget enig med Allan.

Jeg har over for alle mine kunder sagt det sådan som det er og inden jeg startede på opgaven: Jeg har 2 jobs. Jeg kan kun holde møder om eftermiddag eller i weekenden og det er ikke altid jeg kan tlf. om dagen.

De fleste af dem (vil sige omkring 95%) har valgt at fortsætte samarbejdet og de vender glædigt tilbage.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 17:22

Claus Lehmann Munch:
Er der nogle af Jer der er lønmodtagere om dagen og iværksættere når i kommer hjem?
I så fald, hvordan håndterer i det med hensyn til opgaver for kunder?

Hej Claus

Jeg landede selv i drømmejobbet for 5 år siden, men da jeg altid har været selvstændig manglede der noget.

Så jeg startede op med salg af robotplæneklippere mm. for ca. 4 år siden

I min shop oplyser jeg at træffetiden er bedst efter kl. 15.00 eller i weekender, det har jeg fået en rigtig god feedback på, da mine kunder også har bedst tid der. og ringer de før lyder telefonsvaren at jeg er bedst til at træffe efter kl. 15.00

Problemet er så at administrer den manglende fritid, da det er grebet om sig, så jeg vælger måske at ansætte en mand i det nye år.

Med kunderne er der slet ingen problemer med at det er "efter normal fyraften" MEN der kan hurtigt komme lidt med familien, Så hav baglandet i orden.

God vind

Fra Brøndby
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 101
Fra  Codepoint Skrevet kl. 18:02

Super med de mange svar, tak! :)

Hvordan hvis det er B2B? -det gør det vel noget sværere at lave den med udmeldingen "efter 16" eller er i ikke det som et problem?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 08:52

Claus Lehmann Munch:
Hvordan hvis det er B2B? -det gør det vel noget sværere at lave den med udmeldingen "efter 16" eller er i ikke det som et problem?

Det kommer jo bl.a. an på din målgruppe.

Hvis det er mindre erhvervsdrivende / iværksættere, så er de jo selv vant til at arbejde om aftenen og i weekenden også - og det samme med IT-folk, så hvis det er dem, der er målgruppen, så tror jeg absolut ikke det bliver et problem.

Og som nævnt tidligere - hvis det er et større firma, som kræver, at du kan træde til 24/7 - eller at de kan få fat i dig inden for normal åbningstid - er du så interesseret i opgaven?

Og så er vi tilbage til: Meld klart ud - det er mest fair for begge parter. ;-)

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)