Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

flash - mac - iphone - status

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Apr 11
Indlæg ialt: 486
Fra  Beneath » digital design Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Flash er ikke udgået eller på vej ud. Jeg tror ikke at kampen er tabt endnu. Det har bare taget en anden drejning end først forventet. Hvor vi alle troede at flash ville overtage verden (læs: webben) for nogle år siden er det gået i stik modsat retning.

Flash er derimod stadig en velfungerende platform til en række webapplikationer og spil. Der er udviklet 3d- og physics-engines i lange baner og man efterhånden ret meget - og rigtig fedt - med flash. Og indrømmet så kan man lavet noget mere lir end med html5 (endnu ;)).

Og ja, der kan både seo-optimeres og laves unikker urler på flashsites.

Som de andre rigtig nok siger er Adobe i tænkeboks i forhold til mobil/tablet-udfordringen - for inden vi ser os om bliver det hvor alle kræfterne bliver lagt - webudviklingsmæssigt.

Så det er rigtigt at du skal overveje det nøje inden kaster om dig med flashobjekts/flashsites for der er mange der ikke vil kunne se dem. Er du omvendt ligeglad med dem - kan du jo bare fyre den af.

Men som direkte svar på din overskrift: status er at de ikke snakker sammen endnu. Så lav en javascript-løsning hvis dit site skal kunne ses på en iphone. Eller endnu bedre - lav et mobilsite ;)

:) Kim

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 23:14

Kristian:
Når det kommer til SEO, så er det noget vås, at Flash sider ikke kan optimeres.

Det har du nok ret i. Jeg vil så hermed opfordre alle mine kunders konkurrenter til at få bygget deres sites i Flash. Og det er jo altså smart. Jeg nyder selv at savle lidt over dygtige Flash designere og programmørers evner.

P.S.: Ordet "reklamebureau" er faktisk ikke så svært endda. Jeg ved det, for jeg havde førstepladsen på det ord non-stop i 5-6 år, da vi drev sådan et (altså et reklamebureau).

P.P.S.: Prøv lige denne engang: Site søgning - og prøv så at slå Javascript fra i din browser, så du er sidestillet med googlebot ;-)

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. Aug 10
Indlæg ialt: 152
Skrevet kl. 23:22

Thomas Rosenstand:

Kristian:
Tillad mig lige at rette det. Det er muligt i Flash. Alle seriøse udviklere tager højde for det og laver en unik og individuel URL til en Flash side.

Det er sandt. der er desværre bare langt mellem seriøse udviklere så. Og med iPhone og iPads i stærk fremmarch er det nok alligevel ikke en god ide at lave et site, der er baseret på Flash.

Helt enig. Nu sidder jeg tilfældigvis til dagligt med udvikling af meget komplekse Flash løsningeer,  

Som udgangspunkt fejler et full-site ingenting, hvis man bare gør det gennemført og laver et HTML/PHP/ASP alternativ, som vises hvis brugeren ikke har en Flash-Player installeret, hvilket vil være tilfældet med en standard device fra Apple (iPhone eller iPad).

Et mobil-site ville absolut heller ikke gøre noget. Der er desværre bare mange der vælger det fra af økonomiske årsager.

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. Aug 10
Skrevet kl. 23:33

Det er klart, at der ligger flere teknologier bag et kompleks Flash site. Et "rigtigt" flash site er baseret på en lang række teknologier, som fx. kunne være XML, MySQL, PHP, JS osv. osv. &co er nogle dygtige drenge, som ved, hvad d laver og derfor er deres site naturligvis også gennemført og benytter sig af de rigtige teknologier.

Om det er et Flash site eller ej betyder som udgangspunkt ikke det store i den forbindelse. Hvad der betyder noget er, at at siden er lækker, præsentabel og sælger varen og det må vi bare indse, at Flash har en helt fantastisk evne til - hvis man forstår at bruge det. Der er ikke nogen dygtige udviklere, som udelukkende arbejder i Flash. Man bruger Flash til at præsentere siden og "samle" de andre teknologier og derfor er det naturligt nok, at andco.dk benytter sig af JavaScript.

P.S. Jeg går ikke ud fra, at det var i går du havde den placering på ordet "reklamebureau" ? :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 05:09

Thomas Rosenstand:

Kristian:
Tillad mig lige at rette det. Det er muligt i Flash. Alle seriøse udviklere tager højde for det og laver en unik og individuel URL til en Flash side.

Det er sandt. der er desværre bare langt mellem seriøse udviklere så. Og med iPhone og iPads i stærk fremmarch er det nok alligevel ikke en god ide at lave et site, der er baseret på Flash.

Enig, syntes jeg for et par måneder siden læste at HP og Dell, havde stor tilbagegang, direkte relateret tli at det var blevet erstattet af iPads.. Sad lige og funderet over hvor mange mennesker, jeg egenligt kender med iPhone eller iPads i deres dagligdagsbrug.. Men det har jeg allerede opgivet at tælle, for det er uhyggeligt mange :-)

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. Aug 10
Skrevet kl. 14:20
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Det er helt rigtigt, at mange bruger iPhones og iPads, men det gør jo ingen forskel da de to platforme bør have deres egen side (mobil og tablet).

Som tidligere nævnt er Flash blot et værktøj til at gøre en side mere sexet. Uanset, hvordan man vender og drejer det, så kan en flash side bare præsentere en hver virksomhed og et hvert produkt langt mere lækkert end andre teknologier. Det kræver dog, at man, som udvikler ved, hvad man laver. Hvis man derimod er så uheldig at støde på en af de billige drenge, som egentlig kun kan arbejde med Flash til husbehov, men pludselig mener, at de er verdensmestre og selvfølgelig bør tjene penge på deres inkompetente løsninger - ja så opnår man altså bare den modsatte effekt og ender op med noget, som aldrig bør have set dagens lys.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 15:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvilke tanker har du gjort dig i forhold til SEO på dit eget site, Kristian? Du har jo et rigtig flot Flash site, men det ser ikke så godt ud i søgemaskinerne?

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. Aug 10
Skrevet kl. 21:34

Tak for de rosende ord. :)

Det site der ligger på domænet nu er en nød løsning. Vi ligger fuldstændig vandret og derfor er vores site naturligvis ikke højt prioteret.

Der kommer en masse nye features på siden og til den tid vil sitet naturligvis også blive optimeret til søgemaskinerne, men af den simple årsag, at vi knapt nok har tid til at sove er det jo klart, at arbejdet med SEO - og dermed at få flere kunder - virker ret overflødigt. :)

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)