Nu er os i de kreative brancher jo ikke de helt store regnskabs-nørd, så jeg sidder lige med et lille bitte problem jeg håber, og regner med, der er nogen af jer herinde der så er hardcore til det med regnskabs-delen kan hjælpe med :). Jeg sad igår og skulle lave MOMS.. Puha.. Ja det skal jo klares.. Jeg stødte dog på et lille problem, ja det var lille, for drejede sig ikk om mere end sårn 40kr eller lignende, men det der er ''manuelt indført moms''.. Hvordan klare man lige at få det med på sin moms-specifikation ?. Det kommer fint med på moms-angivelsen men på specifikationen mangler der lige den der diference på godt 40kr.. Selv om der ikke er tale om de store beløb, skal der jo stadig gerne være styr på det, også hvis der nu kommer et større beløb på den ''konto'' en dag.. Håber i kan hjælpe mig, og fortsat god tirsdag til jer alle :) . |
Summa - Manuelt indført moms.
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
- 1
|
Godt at have nogen der har helt forstand på dette ;) hehe.. Så lavede jeg det trods alt rigtigt :D. Fortsat god aften. |
Som jeg forstår det, mangler du altså at indføre noget moms i regnsakbet som du har opkrævet eller betalt. Kan du i så fald i kassekladden ikke bare indføre de 40 kr. på enten salgsmoms (kredit) eller købsmoms (debet), afhængig af hvad det drejer sig om. |
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)