Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Telefonsalg "som i Norge"

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Jun 09
Indlæg ialt: 116
Fra  Zyberchief.com Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Amonier

Jeg var lidt i tvivl, om placeringen var rigtig, og nogen vil nok sige, den skulle have været rykket over i "internet", men det er ik så meget det, der er i fokus.

Jeg sidder pt med et projekt, hvor vi skal lancere et nye koncept. Vi har tidligere solgt produkter b2b via telefonisk mødebooking og opfølgende kørende sælger, men vi vil nu prøve at ændre salgsteknik hvor en ny kundegruppe skal føres direkte ind på en online portal samtidig med vores phoner snakker kunden gennem konceptet.

Jeg har hørt, det er meget brugt i Norge, hvor det er ALT for dyrt at sende kørende sælgere ud til mindre kunder, men jeg kan ik lige finde nogen eksempler. Er der nogen herinde, der har hørt noget ligndende?

Venlig hilsen

David

Web- og appudvikling i Aarhus og KBH.

Fra kolding
Tilmeldt 11. Jun 10
Indlæg ialt: 356
Fra  Jannie Nielsen Skrevet kl. 17:37

ja. men det er da vist ikke kun i Norge? Jeg har oplevet det med både kob og nn markedsdata..

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 01:01

Hej David

Det er nu ikke specielt norsk.

Sådan har vi gjort i 11 år Wink

Vi holder ikke salgsmøder.

Se hvorfor ved at følge linket

Venlig hilsen,

Christian

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Jun 09
Fra  Zyberchief.com Skrevet kl. 12:56

Hej Christian

Jeg tror en af os har misforstået noget. I laver online marketing, ik?

Vores projekt er at koble en hjemmeside på telefonsalget, så kunden kan se, hvad sælgeren snakker om. 

Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 13:03

Hej David,

Det er altså meget normalt at man sælger på den måde i dk...

Jeg har solgt e-learning kurser og lignende på den måde i mange år, og eneste måde vi brugte var at ringe op, give kunden et login mens vi talte med dem i telefon, og guidede dem rundt i systemet så de fik et indblik i hvad det kunne, hvordan det fungerede...

Dog vil jeg bare forvente at du fårs vært ved det når du sælger hjememsider da mange ikke vil have tid eller lyst til at sætte sig ind i det når du ringer i løbet af en arbejdsdag.

Butiksindehaveren har kunder, håndværkeren er ude hos en kunde, revisoren har ikke tid, så det bliver en kontordame som du snakker med, som så skal bringe det videre til bossen. Det er ikke en nem opgave med dit produkt.

/M

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Jun 09
Fra  Zyberchief.com Skrevet kl. 14:58

Fedt at høre! Jeg kunne vildt godt tænke mig at se, hvordan sådan noget er sat opStick out tongue

Og ja, det vil nok være svært med mine hjemmesider, men lige det her projekt er for en anden kundeGeeked

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 15:27

David Hansen:

Hej Christian

Jeg tror en af os har misforstået noget. I laver online marketing, ik?

Vores projekt er at koble en hjemmeside på telefonsalget, så kunden kan se, hvad sælgeren snakker om.

Det er stadig dét vi gør. At kunden altid ringer til os ændrer ikke ved, at de har hjemmesiden foran sig når de har os i telefonen - og at vi herved kan vise dem forskellige løsninger.

Venlig hilsen,

Christian

Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 17:25

Vi brugte en meget simpel metode, hvor vi havde en række demo id, som gjorde 80% af al tekst til lorem ipsum tekst, både i bøgerne og i e-learning kurserne i deres portal. Det var et amerikansk forlag og kursus virksomhed vi solgte for, jeg ved ik lige hvad de brugte til at gøre det automatisk.

Der findes en anden metode, en del software sælgere bruger, hvor man simpelthen fjernstyrer den anden brugers pc på en måde, selvfølgelig uden at de skal installere noget etc...

Det fungerer på den måde at når i har en kunde i røret, så skal han gå ind på jeres hjemmeside og trykke på en "ring op knap" der taster han så ind et id, som den enkelte sælger giver ham. Når han gør det så "ringer" det på sælgerens skærm og han kan således overtage brugerens pc.

På denne måde kan man så demonstrere hvordan jeres hjememside system /cms system fungerer, eller hvad nu jeres kunde sælger.

Jeg ved der er en del support firma som bruger samme type software, jeg kan ik lige huske hvad de jeg har leget med hedder, men en simpel søgning på remote desktop software på google burde vel give dig et par forslag.

/M

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)