Jeg har haft en del besvær med at skrive herinde, nu må jeg se om det lykkedes denne gang Jeg kan slet ikke skrive i Amino fra min bærbare mac, hvilket er sk... upraktisk Hvis der er nogen der har nogen tips til det, vil jeg blive frygtelig glad. tror det er noget med cocies ?
Jeg ønsker inden året er gået at flytte til Sri Lanka og oprette en butik i DK i KBH med et fair trade projekt. Butikken i KBH skal køres af mine voksne sønner.I Sri Lanka har jeg en ven igennem 20 år jeg kan stole på, det er i sig selv en bedrift i det land, smil.
MEN.. er der nogen der har erfaringer med export fra Sri Lanka til DK, alt muligt faktisk
Indtil nu har jeg læst meget herinde og er kommet frem til at det bedste nok er at bruge en speditør fra DK.
Men er der nogen der har eller kender til nogen, der evnt kunne fungere dernede fra?
Jeg kan bruge alt viden og erfaring inden for området.
En virksomhed som www.leman.dk organiserer søfragt fra bla. fjernøsten, hvilket er noget af det billigste. Sri Lanka er nok ikke det sttørste handelscentrum, så du må nok finde ud af hvorledes du får fragtet varerne fra Sri Lanka til fx. Singapore eller udvalgte steder i Indien. Herfar kan et dansk shipping firma helt sikkert tage over. De kan også sørge for indfortoldning i DK. Dine varer skal nok kunne stables på en palle på den ene eller anden måde.
Hej Jesper mange tak for svaret, da der er mange selskaber at vælge imellem er det rart at få anbefalet et sted at starte.
Ved du om Leman så evnt. har viden om hvem man kan bruge i Sri lanka eller har de mon samarbejdspartnere?
Ved du mon eller er der andre der ved noget om ca. priser for fragt, jeg har læst en del om faktisk vægt og volumen, tid osv. men jeg kan ikke finde nogen steder noget om priser. hvis man ikke lige kender eksempler fra Sri Lanka, må priserne jo ligge deromkring fra f.eks Indien og eller andre lande der ligger lige så langt væk.
Jeg har fået en palle med ca 2kubikmeter = 1 ton fra Kina for 2-3000kr med søfragt. Så det er da et udgangspunkt. Leman kan sende dig fragtpriser, men der er mange paramtre som gør det en smule svært at regne ud, men et tal plus/minus 500 kr skulle man nok komme frem til.