Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstartkapital i regnskab

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Nov 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa,

mit første regnskab står for døren og jeg har en enkelt post jeg ikke ved hvordan jeg skal håndtere.

Da jeg startede mit lille firma skulle jeg købe varer samt pc hjem, dette havde firmaet ikke penge til og derfor betalte jeg af min private lomme.

Regnskabet giver nu et minus, hvilket også er reelt set i lyset af lille omsætning men større udgifter til indkøb af varelager m.m.

Mit spørgsmål er om jeg nogle steder i regnskabet skal registrere at jeg privat har indskudt et beløb i firmaet for at kunne betale regningerne, eller om dette vil give et skævt indtryk af årsregnskabet?

 

Håber spørgsmålet var klart nok, ellers uddyber jeg gerne

 

hilsen

Dannie

nystartet firmaejer

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Du skal være opmærksom på, at varelageret ikke tælles med som en udgift, det er et aktiv. Så hvis du har fået et underskud, fordi du har købt ind til lager, har du måske i virkeligheden ikke et underskud.

Dit private indskud skal opgøres, fordi tallet skal bruges til det punkt på den udvidede selvangivelse, som handler om "balancesum".

Jeg tror, du vil have fornøjelse af dette gratis arrangement netop for folk, som laver årsregnskab for første gang:




Mange hilsner



Anette



Fra Vestjylland
Tilmeldt 24. Jan 06
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa

Hvordan har du i sin tid bogført det køb du har lavet, men egene penge ? Debiteret den din driftskonto men hvor har du krediteret den hen :-)

 

Er det eks. en pc du køber til firmaet og betaler for egene penge, så skal den jo debiteres din driftskonto (eks smpanskaffelser hvios den holder sig under beløbet for 2006) og  krediteres på din konto der evt hedder private indskud under egenkapitalen..

 

Pernille

 

 

Bogholderi, Regnskab & Administration
http://www.secondaccount.dk

Tilmeldt 15. Nov 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 08:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa,
mange tak for jeres svar, jeg tror jeg begynder at se hvad mit problem er.....nu skal jeg bare have rettet op på det.

Tak for hjælpen.


Side 1 ud af 1 (4 indlæg)