Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flytte virksomhed til Tyskland eller sverige?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 26. Oct 09
Indlæg ialt: 709
Fra  STEPUPFITNESS.DK Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 2 person

Davs Aminoer.

Jeg går og har tanken om at flytte en enkeltmandsvirksomhed til enten sverige(Malmø) Eller Tyskland (tæt ved grænsen)


Inden folk går amok, så er det altså ikke for at score den fede bil eller slippe for skatterne, men fordi Danmark desværre har meget strikse regler mht. nogle af de produkter jeg sælger. 

Så fordelagtigt for mig vil det helt klar være da jeg så vil kunne sælge mange af de topsælgere der er i Danmark, - de må nemlig gerne købes af forbrugeren fra udlandet uden tolderne tager dem, men de må bare ikke sælges i Danmark.

Har nogle af jer prøvet at rykke jeres virksomhed? Erfaringer med dette. Ulemper/Fordele?

Sportsernæring skal købes hos STEPUPFITNESS.DK - Sportsernæring til dig der vil se resultater.

Fra Trelleborg, Sverige
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 594
Fra  Catapult Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal i hvert fald sætte dig godt ind i importreglerne i de respektive lande. Herudover kan der også være andre regler der har betydning for dig. Fx. er svenskerne noget mere stive i betrækket vedr. hvad man kan trække fra, inkl. regler for firmabiler og kørselsfradrag :)

Fra København
Tilmeldt 4. May 11
Indlæg ialt: 236
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du researched de to forskellige markeder indenfor de produkter du sælger (konkurrenter og muligheder for at vokse) ?  

Fra Randers C
Tilmeldt 2. Apr 11
Indlæg ialt: 435
Fra  Sebastian Stoll Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, Richard.

Har du så som mål, at sælge primært til danske kunder, el. internationalt? :-)
Du skal i hvert fald læse en masse omkring importregler inden du kaster dig ud i det - ellers kommer du i problemer. Det kunne enhver have sagt, men læs med f.eks. her

De bedste hilsener,
Sebastian Stoll. 

Fra Odense
Tilmeldt 26. Oct 09
Indlæg ialt: 709
Fra  STEPUPFITNESS.DK Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil fortsat sælge til kunder i Danmark.

Jeg kan købe produkterne hos en importør i Danmark, derfor undgår jeg også alt det med importørparpirerne.

Sportsernæring skal købes hos STEPUPFITNESS.DK - Sportsernæring til dig der vil se resultater.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Richard,

Du har fat i noget helt rigtigt med hensyn til forbruger køb i udlandet, i hver fald i forhold til Tyskland. Jeg har selv checket med en IT Advokat for noget tid siden da vi havde samme udfordring. Go for it! var hans anbefaling.

Udgangspunktet er selvfølgelig at varene er tilladte i det land du du sælger fra/i så kan du henvise til varenes fri bevægelighed som du selv nævner.

I Tyskland er der flere der har setup som det du nævner, endda har bopæl i DK, og kører tysk bil, så er det noget med de skal betale skat af privat kørsel - Men det var et sidespring.

Lad være med at gøre det for bilen, det er for tynd grund, men du har fat o noget hvis du vil bevæge varer på en anden måde.

//

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Fra Odense
Tilmeldt 26. Oct 09
Indlæg ialt: 709
Fra  STEPUPFITNESS.DK Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

ExportInnovation:

Hej Richard,

Du har fat i noget helt rigtigt med hensyn til forbruger køb i udlandet, i hver fald i forhold til Tyskland. Jeg har selv checket med en IT Advokat for noget tid siden da vi havde samme udfordring. Go for it! var hans anbefaling.

Udgangspunktet er selvfølgelig at varene er tilladte i det land du du sælger fra/i så kan du henvise til varenes fri bevægelighed som du selv nævner.

I Tyskland er der flere der har setup som det du nævner, endda har bopæl i DK, og kører tysk bil, så er det noget med de skal betale skat af privat kørsel - Men det var et sidespring.

Lad være med at gøre det for bilen, det er for tynd grund, men du har fat o noget hvis du vil bevæge varer på en anden måde.

//

Du rammer helt præcist - Der er styr på hvad der er lovligt i f.eks. sverige/tyskland.

Men alt det adminstrerende og det at faktisk rykke til udlandet med nyt cvr/se, ny adresse osv er lidt uoverskueligt hvis man ikke har prøvet det før.

Det med tysk firmabil tiltaler mig ikke rigtig, det vil bare være en ekstra udgift for mig.

Sportsernæring skal købes hos STEPUPFITNESS.DK - Sportsernæring til dig der vil se resultater.

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bor og driver mit firma i Tyskland(Flensburg). Det er et enkeltmandsfirma også kaldet Persongewerbe her i tyskland. 

Det har været ret nemt at komme i gang. Skulle op på rådhuset og få oprettet det. Derefter på Finanzamt(ligesom skat) og udfylde lidt ekstra angående moms osv.

Og 3 uger senere havde jeg Umsatz ID og Steuer nummer og kunne lukke mit danske.

Der er dog lige en ting.. Hvis du skal have persongewerbe skal du jo bo hernede... Ellers skal du jo have et UG eller GmbH.

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Fra Odense
Tilmeldt 26. Oct 09
Indlæg ialt: 709
Fra  STEPUPFITNESS.DK Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristoffer Hjerrild:

Jeg bor og driver mit firma i Tyskland(Flensburg). Det er et enkeltmandsfirma også kaldet Persongewerbe her i tyskland. 

Det har været ret nemt at komme i gang. Skulle op på rådhuset og få oprettet det. Derefter på Finanzamt(ligesom skat) og udfylde lidt ekstra angående moms osv.

Og 3 uger senere havde jeg Umsatz ID og Steuer nummer og kunne lukke mit danske.

Der er dog lige en ting.. Hvis du skal have persongewerbe skal du jo bo hernede... Ellers skal du jo have et UG eller GmbH.

Tak for svaret.

Ja jeg ønsker stadig at være bosat her.

Dog kunne man sagtens leje et kontor i Tyskland til at adressere virksomheden (så havde man også et sted at flygte hen når konen er rasende)

Sportsernæring skal købes hos STEPUPFITNESS.DK - Sportsernæring til dig der vil se resultater.

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså jeg tror det bedste ville være at oprette et UG(mini Gmbh/Aps) og så få en "adresse" hos fx Dantax eller lignende og så sender de alt post til dig.. 

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)