Jeg har en nystartet momsregistreretenkeltmandsvirksomhed og skal endelig sende min første faktura. Jeg er slet ikke i tvivl om, hvordan fakturaen skal se ud, hvis den var til en kunde der ikke var momsregistreret, men nu skal den altså gå til et momsregistreret firma. Skal jeg helt undgå at nævne moms i fakturaen eller hvordan skal den se ud?
Håber der er nogen af jer der kan oplyse mig om hvordan dette bør foregå. Evt. vise mig et eksempel på hvordan en sådan faktura kan se ud.
Er du moms registreret skal uanset hvem du sælger til opkræve moms. Momsbeløbet skal altid fremgå af fakturaen. Husk også at dit cvr. nr. skal fremgå af fakturaen.
Du kan på skathjemmeside finde en vejledning der specificere alle krav til en faktura.
altid moms på i dk... Medmindre fx at du skal lave en faktura til et firma i tyskland som også er momsregistreret. Så kan du lave den uden moms.. Og på samme måde kan de lave en faktura til dig uden moms... Det gælder i EU
Faldt lige over ovenstående som godt nok er ved at være et "gammelt svar", men håber du kan svare på følgende:
Jeg skal netop lave en faktura til et firma i tyskland, og fået at vide at jeg skal sende den ex moms. Jeg skal jo gerne have hele beløbet incl. momsen, så jeg er i tvivl om hvad jeg gør. Kan du være behjælpelig?
Det er også helt korrekt, hvis det tysk firma har et gyldigt moms nr, så SKAL du sælge varen uden moms. Er de derimod ikke moms reg. skal du sælge med dansk moms.
Det er dig som sælger der skal validere om deres moms nummer er gyldigt.