Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investeringer uden et stort beløb. Kan det lade sig gøre?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Struer
Tilmeldt 30. May 10
Indlæg ialt: 485
Fra  Rolcera Skrevet kl. 06:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Jeg ville høre jer efter, om i kunne give nogle gode tips og idéer til investeringer, hvis man kun har et lille beløb at investere.

Jeg har kigget lidt på aktier, men jeg føler ikke rigtig det kan betale sig, da man skal have et ret stort beløb for at få et godt udbytte.
Kunne man måske investere i små virksomheder, som er i gang med at starte op, men hvordan er man sikker på at man nogensinde ser sine investerede penge igen, hvis man ikke kender personen personligt?

Jeg ser frem til at høre fra jer,

De allerbedste hilsner!
Rasmus T. Nicolaisen 

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 08:20

Hej Ramus

Når man ser på aktieinvesteringer skal man aldrig se på beløbet, men på den procentvise gevinst. Ellers giver det ikke fornuft.

Det er muligt at investere i start-up og små vækst virksomheder. For at kunne gøre det med et lille beløb er mit bedste foreslag at du starter med at bruge forskellige crowdfunding netværk, netop for at finde idéer/projekter som du tror på. (Tjek evt. MYc4)

Ved investering i start-ups kan du aldrig være sikker på at få noget af din investering tilbage da kun ca. 10% af alle nyopstartede firmaer overlever og bliver til en væsktvirksomhed. En helt anden mulighed for dig kunne være at skyde nogle penge i et franchise, hvor overlevelses-/vækstraten er højere. Det kræver dog at du selv aktivt går ind i projektet for at sænke risikoen. (Tjek Franchiseforeningen)

Sammenligneligt har aktieinvesteringer lavere risici end investeringer i start-ups fordi aktiemarkedet er etablerede virksomheder der på langt sigt har vækst. Start-ups' overlevelse-/vækstrate er bestemt af mange faktorer, såsom team, produkt, timing, netværk, passion, osv. og har derfor meget lidt med personlighed at gøre.

Hvis du, som jeg fornemmer, ønsker hurtig gevinst og høj profit stiger dine risici, og vice versa. Alle investeringer handler kun om fremtid og der er derfor altid risici forbundet. Hvis du vil være sikker på at få dine investeringer retur vil jeg foreslå dig at opsøge 'obligationsbørsen'.

Go' investeringslyst!

Venlig hilsen

Thomas Ahle Jehn

Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 540
Skrevet kl. 08:40

Hej Rasmus,

Næsten alle former for investeringer kræver større beløb - man skal i hvert fald ind med minimum 50.000 før det begynder at ligne noget (nu er begrebet "større beløb" jo en underlig og relativ størrelse). Problemet ved at investere f.eks. DKK 10.000 i aktier er, at gebyrerne ved handlerne æder afkastet.

Desuden skal man jo se på muligheden for afkast; hvis du investerer 10.000 og får et pænt afkast på f.eks. 15%, så vil dit udbytte være 1.500...hvilket er fint, men ikke til at falde i svimer over - slet ikke når man har fratrukket gebyrerne.

En mulighed er at investere via det danske firma myc4, som beskæftiger sig med mikrolån til afrikanske småvirksomheder. Firmaet er reelt nok - men det er svært at få afkast på deres investeringer. Jeg har i hvert fald selv kun tabt (omkring 30% i gennemsnit over flere omgange).

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)