Jeg forstår på forslag til politikerne, at told åbenbart ikke er fradragberettiget. Går ud fra der er tale om i et selskab - ex et ApS
Jeg har ikke haft nogen told, men det var da rart hvis nogen lige ville forklare hvordan man bogfører tolden så. En udgift er det, men skal den så - på linje med repræsentation og gaver - tillægges resultatet for at få det skattemæssige resultat?
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
tillægges resultatet for at få det skattemæssige resultat?
JA
Told er et område, hvor man skal være påpasselig og sørge for at få den korrekte toldsats på sine varer. Det påvirker bundlinien direkte - og samtidig kan det være meget besværligt at få for meget betalt told refunderet.
Jeg forstår på forslag til politikerne, at told åbenbart ikke er fradragberettiget. Går ud fra der er tale om i et selskab - ex et ApS
Jeg har ikke haft nogen told, men det var da rart hvis nogen lige ville forklare hvordan man bogfører tolden så. En udgift er det, men skal den så - på linje med repræsentation og gaver - tillægges resultatet for at få det skattemæssige resultat?
vh
Jeg er ikke sikker på, hvad der menes her, men told er fuldt fradragsberettiget i skatteregnskabet, se eks.
Spørgsmålet gik præcis på om der var fradrag for told omkostninger i regnskab også skattemæssigt. Nu forstår jeg så, at det er der.
Når jeg spurgte var det fordi der i trådene med forslag til politikerne var et om at de skulle give fradrag for told - og jeg syntes det var uklart om det var skattemæssigt - men FINT tak - der er fradrag for told på firmaets import
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER