Jeg har et spørgsmål og håber nogen kan hjælpe med kaste lidt lys over. Jeg har engang importet vare fra Pakistan. Jeg fik varene sendt som CIF til kbh lufthavnen. Jeg betalte en speditør for klare papir arbejde og betalte tolden på lufthavnen bagefter, fik jeg så varene udleveret. Kan min levendøre ikke sende varene direkte hjem til mig, så jeg ik ska betale spiditøren her. Måske kan levendøre klare det billigt. |
Umiddelbart skal du bestille varene på basis FOB (ved søfragt) eller FCA (ved luftfragt)
I begge tilfælde skal du have fat i en dansk speditør og få nogle all in priser på din sending....
På den måde sparer du rigtig mange penge i fragt, da sådanne Frankaturer som du nævner og det rene guld for en speditør, du kommer ofte til at betale det samme fra København til Odense (eksempel) som sendingen kostede fra pakistan til København, hvorfor? Fordi de kan og du ikke har nogen prisaftaler.
Husk så at få en FCA pris ved leverandøren så du ikke betaler det samme som ved CIF prisen, og nej du kan ikke undgå den danske speditør sådan uden andre problemer, da man arbejder med udleveringsspeditører på sådanne sendinger, og der skal vel også fortoldes. Du kan bede leverandøren om en pris til CIF din adresse, men den vil blive noget dyrere og mange leverandører kan slet ikke finde ud af at styre - lad det ligge....
FOB/FCA med egen aftale vil altid være det billigste for dig...
Har du spørgsmål kan du sende mig en PM...
/