Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra Pakistan.. Ikke cif mere

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 3. Apr 11
Indlæg ialt: 130
Skrevet kl. 00:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Godaften alle sammen ,

Jeg har et spørgsmål og håber nogen kan hjælpe med kaste lidt lys over.

Jeg har engang importet vare fra Pakistan. Jeg fik varene sendt som CIF til kbh lufthavnen. Jeg betalte en speditør for klare papir arbejde og betalte tolden på lufthavnen bagefter, fik jeg så varene udleveret.

Kan min levendøre ikke sende varene direkte hjem til mig, så jeg ik ska betale spiditøren her. Måske kan levendøre klare det billigt.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 01:21

Umiddelbart skal du bestille varene på basis FOB (ved søfragt) eller FCA (ved luftfragt)

I begge tilfælde skal du have fat i en dansk speditør og få nogle all in priser på din sending....

På den måde sparer du rigtig mange penge i fragt, da sådanne Frankaturer som du nævner og det rene guld for en speditør, du kommer ofte til at betale det samme fra København til Odense (eksempel) som  sendingen kostede fra pakistan til København, hvorfor? Fordi de kan og du ikke har nogen prisaftaler.

Husk så at få en FCA pris ved leverandøren så du ikke betaler det samme som ved CIF prisen, og nej du kan ikke undgå den danske speditør sådan uden andre problemer, da man arbejder med udleveringsspeditører på sådanne sendinger, og der skal vel også fortoldes. Du kan bede leverandøren om en pris til CIF din adresse, men den vil blive noget dyrere og mange leverandører kan slet ikke finde ud af at styre - lad det ligge....

FOB/FCA med egen aftale vil altid være det billigste for dig...

Har du spørgsmål kan du sende mig en PM...

/

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 3. Apr 11
Skrevet kl. 08:25
FCA går jeg udfra er, hvor leverandøren leverer varene til en aftalte lufthavn i pakistan.

Hvilke oplysninger skal en dansk speditør vide, for giv mig all in prisen ?

Min lerendør fortalte mig han kan sende varene til " my door" til ca 60 usd (ca10kg) - det lyder billigt,
Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Skrevet kl. 09:36

Hej igen,

Ja det er rigtigt med FCA.

Da der er 10kg, tilbyder han dig nu en kurerløsning dør/dør, hvilket er den billigste måde ved 10kg, og så får du sikkert varene lige til døren med DHL, UPS eller noget lignende. Ved kurerløsningen som du nævner er varen så også fortoldet og det er inkl., men de ringer evt. til dig og skal have dit momsno. 

Duer selvfølgelig importør reg. ik? ellers > bliv hos SKAT

Jeg gik ud fra sendingen var større da du nævnte lufthavn i din post.... havde været fint med den info om 10kg i første omgang Stick out tongue

Den model jeg beskrev er ved sendinger der er for store til kurer (typisk omkring +50kg)

Så du tager bare hans dør/dør løsning til 60 USD ved små sendinger og gør det andet ved større sendinger.

/

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 3. Apr 11
Skrevet kl. 10:21

Hmmm Jeg fik ringet til Dansk DHL, de sagde man skal selv fortolde...eller er det mig som misforstod dem ?!

Tilmeldt 3. Apr 11
Skrevet kl. 10:55

Waoooooo

'Jeg har selv prøvet regne fragtprisen ud online med Fedex og DHL fra Pakistan(Sialkot) til København for 15 kg pakke

Det er ca 300 USD Indifferent (og det er vist med alt papirarbejdet ,..)

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Skrevet kl. 11:08

Skønhed & Personlig pleje:
Hmmm Jeg fik ringet til Dansk DHL, de sagde man skal selv fortolde...eller er det mig som misforstod dem ?!

Det kommer an på hvad du har spurgt om, og hvem du har talt med, du skal ringe til DHL Express

http://www.dhl.dk/da/express.html

//

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 11:10

Waoooooo

'Jeg har selv prøvet regne fragtprisen ud online med Fedex og DHL fra Pakistan(Sialkot) til København for 15 kg pakke

Fortsæt du bare med CIF - men skriv du ønsker leveret med DHL eller hvem der nu er størst i Pakistan. Du kan på absolut ingen måde regne med priser du får på hjemmesiden, da de ikke stemmer overens med de faktiske priser.

Bed din leverandør om en DHL pris og stadig CIF så du forudbetaler fragten til ham. 10Kg  sakse fylder ingenting, så det er ganske billigt for dig. Og hvis du betaler mere end 10 dollars pr. saks. så bed dem give dig en pris inkl. fragt. Det er ikke normalt, men leverandører af surgical instruments fra Pakistan bruger til tider den metode.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 11:11

ExportInnovation:

Det kommer an på hvad du har spurgt om, og hvem du har talt med, du skal ringe til DHL Express

http://www.dhl.dk/da/express.html

//

Man skal aldrig bede om en pris i DK, det er det værste man kan gøre, man får et chok.

Køb ren argan olie her

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Skrevet kl. 11:14

Waoooooo

Online beregnere, de er skabt til dovne folk der ikke gider ringe....

Glem alt om FEDEX i Danmark, det virker sjældent....

Men hvorfor tager du ikke de 60 USD som din Lev. kunne tilbyde, han skal bare kræve det er inkl. fortoldning? Selvom du skal betale proportionalt med vægten bliver det jo stadig "kun" 90 USD.

/

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)