Har jeg på nogen måde mulighed for at trække købet af denne computer fra? - Firmaet vil kun give mig den originale faktura med og således ikke skrive en ny i mit navn på købet. |
Kan man få fradrag på brugt køb?
Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
- 1
Mvh Daniel Duvald - Speciale: Design & udvikling til Joomla CMS, Wordpress, Magento & Prestashop
Kvalitets-webhosting
Hej Daniel Jeg vil blot delagtiggøre dig i mine erfaringer fra en tidligere ansættelse. Vi solgte varer engros og løb ind i firmaer som havde det ene formål at svindle. Fremgangsmåden var ofte den samme: Firmaerne købte varer - typisk bærbare computere - som vi leverede. Derefter kunne vi se i vejviseren efter vores betaling. Varerne (og personerne bag firmaerne) var ikke at finde på deres adresse (som i øvrigt var registreret på cvr.dk og i handelstandensforening). En gang imellem dukkede varerne alligevel op sammen med den originale faktura ifm garantisager. Historien var så fra den pågældende kunde at han havde købt varen med original faktura i god tro og firmaet han havde købt af, ikke kunne eller ville skrive ham en faktura. Disse firmaer havde ofte pæne adresser som dog alle var enten kontorhoteller eller lejede lokaler (hvor de i øvrigt heller ikke betalte lejen). Hvis firmaet sælger dig en vare, skal de skrive dig en faktura. Hvordan kan de ellers betale moms af salget? Hvis der er tale om en virksomhed der ikke ummidelbart har mulighed for at skrive en faktura (offentligt kontor, underafd. af udenlandsk firma ell.lign.) er det mindste du kan bede om, en håndskrevet kvittering. Fortsat god påske |
Side 1 ud af 1 (2 indlæg)