Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google Apps - mange domæner - een gmail

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at eksperimentere lidt med Google Apps, da jeg har en del forskellige domæner som jeg gerne vil have lidt samling på. Jeg har tilføjet alle mine domæner til Google Apps og fået opsat MX records i DNS'en hos mit hosting firma.

Jeg havde drømt om efterfølgende at kunne oprette en række email adresser på de forskellige domæner (gennem Google Apps) og så ellers tilgå alle mail adresser fra samme gmail. Er det forkert forstået? Umiddelbart ser det ud til at jeg skal oprette en bruger pr. mail adresse (maks 10 brugere) og hver af disse brugere så får tildelt deres egen gmail.

Håber at der sidder en eller anden Google Apps ekspert, som kan lede mig i den rigtige retning :)

Fra 8670 Låsby
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 23:15

Hej Thomas,

Der er flere måder at gøre det på.

Du kan f.eks. oprette een konto, og når du så er logget ind i din mail, går du ind under indstillinger->konti  og "send mail som" og tilføjer de ekstra konti. Du skal så også under "hent emails fra andre konti" hente mails fra de andre domæner (og nuværende mail system).

En anden måde er at opsætte flere domæner. Det gør du under Apps adminstration / domæne indstillinger. Ved denne løsning sætter du også din apps MX records op på de andre domæner. Du kan så vælge om mail@domænea og mail@domæneb skal opfattes som samme konto eller to forskellige. Men det kan du læse meget mere op i apps hjælpen. Prøv også at google dig lidt frem...

http://www.google.com/support/a/bin/answer.py?answer=182452

/Henrik

Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 07:40

Jeg har selvfølgelig læst hjælpen og forsøgt at google mig til en løsning. Indtil videre er jeg kommet frem til, at jeg opretter en række brugere info@mitdomæne.com, contact@mitdomæne.com, thomas@mitdomæne.com osv. Alle øvrige domæner opsættes herefter som domæne aliaser.

Som jeg har forstået det, skulle der automatisk blive opsat et nickname til alle aliaser, så jeg også vil kunne sende en mail til info@andetdomæne.com, contact@andetdomæne.com osv. Men det er denne del som jeg ikke kan få til at virke. Hvis jeg sender en mail til en adresse under et domæne alias, modtager jeg den aldrig på min originale mail adresse.

Tippet med at hente mails fra andre konto, holder kun når du kan holde dig under 5 mail adresser.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)