Jeg er ved at eksperimentere lidt med Google Apps, da jeg har en del forskellige domæner som jeg gerne vil have lidt samling på. Jeg har tilføjet alle mine domæner til Google Apps og fået opsat MX records i DNS'en hos mit hosting firma. Jeg havde drømt om efterfølgende at kunne oprette en række email adresser på de forskellige domæner (gennem Google Apps) og så ellers tilgå alle mail adresser fra samme gmail. Er det forkert forstået? Umiddelbart ser det ud til at jeg skal oprette en bruger pr. mail adresse (maks 10 brugere) og hver af disse brugere så får tildelt deres egen gmail. Håber at der sidder en eller anden Google Apps ekspert, som kan lede mig i den rigtige retning :) |
Hej Thomas,
Der er flere måder at gøre det på.
Du kan f.eks. oprette een konto, og når du så er logget ind i din mail, går du ind under indstillinger->konti og "send mail som" og tilføjer de ekstra konti. Du skal så også under "hent emails fra andre konti" hente mails fra de andre domæner (og nuværende mail system).
En anden måde er at opsætte flere domæner. Det gør du under Apps adminstration / domæne indstillinger. Ved denne løsning sætter du også din apps MX records op på de andre domæner. Du kan så vælge om mail@domænea og mail@domæneb skal opfattes som samme konto eller to forskellige. Men det kan du læse meget mere op i apps hjælpen. Prøv også at google dig lidt frem...