Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Genial simpel ide søger kapital

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 25. Apr 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ganske enkelt en god ide/produkt til sportsverden der ikke er set før, der bestemt har sin rettighed på markedet, men synes det er ganske besværligt at finde en Business Angel eller Venturekapital, til at udvikle ideen og fører den ud i livet. Er der nogen der har gode råd til hvordan man griber det an? Er nok kun 250.000 kr samt erfaringer jeg søger, for at få udviklet og produceret det første lille "prøve-oplag". Jeg har gode kontakte klar til distribution m.m., når først jeg har fået produktet produceret. Når det er gået godt med prøve-oplaget, søger jeg derefter 5-10 mio. kr til at komme ud i hele verden hurtigt, og forhåbentligt allerede inden for 3 år være derude, og evt klar til salg af hele virksomheden for et beløb et par hundrede gange større end investeringen. Det er da noget af en investering og exit-plan. Men inden vi når dertil, skal jeg jo først igang. Håber nogle kan hjælpe.

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 20:28

Tjo ville nu være rart at vide hvad man skulle invistere i, så tror jeg du fik flere henvendelser..

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra København
Tilmeldt 25. Apr 11
Skrevet kl. 15:29

Det er en helt ny genstand til de fleste indendørssportsgrene. Et nyt tilbehør der bestemt har sin berettigelse - ligeså simpelt som et svedbånd. Hvis jeg skal komme det nærmere, vil jeg foretrække en ordentlig præsentation, frem for en "død" besked, hvor jeg ikke kan argumentere imod dine umiddelbare først tanker/indtryk, som de fleste får først. Ideen skal ligesom først bundfælde sig, før folk kan se den holder - medmindre de selv dyrker indendørssport, for så kan de ofte godt se ideen med det samme. Så vil du eller nogen du kender, der har erfaringer fra detail/sportsudstyrs-markedet og har lidt penge de kan investere, gerne vide mere, kan vi mødes et sted i eller i nærheden af København.

Tak for din respons og god weekend :-)

Fra Horsens
Tilmeldt 6. Sep 05
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:59
Hej Ricky. At finde en business angel kan være lidt som at fiske. man kan ikke se hvor fisken er, men hvis ikke man smider krogen ud, er der i alt fald ikke bid ;-)

Den formelle vej kunne være at starte med kontakt til en af væksthusenes kapitalcoaches. Innovationsmiljøer kan også være en indgangsvinkel, men de satser generelt mest på high tech. CONNECT Denmark kan også være en ingang.

Generelt er det ofte mere realistisk at komme til at kende nogen, der kender nogen. så hvem kunne tænkes at kende folk med penge, der kender din branche. BA'er investerer typisk i noget de kender til.

Men god fisketur, og husk at alle du møder potentielt kan have en onkel, der har pengene.

og så lige et godt råd: fortæl en mulig investor præcist hvad du skal købe for pengene.
Fra København
Tilmeldt 25. Apr 11
Skrevet kl. 15:32

Tak for din vejledning - og ja, har indtil nu netop gjort mig de erfaringer du beskriver :-) Har faktisk god mulighed for at komme i kontakt med et par rigmænd, men de har deres penge fra IT, og har derfor nok meget begrænset viden og interesse i det område jeg bevæger mig. Men har da tænkt mig at kontakte nogle af dem, hvis ikke innovationsmiljøer som CAT eller Vidensbanken ikke vil/kan hjælpe, som har vist min ide interesse og som jeg stadig er i dialog med.

Som du selv skriver, så investeres der primært i enten teknologi eller medicin, så kæmper lidt med at få overbevist disse aktører om at den simpleste ide kan være den bedste - som hurtigere kan tjene de investerede penge ind igen, og er med større chance for succes, da konkurrencen her vil være mindre end i netop de to brancher, da jeg kommer med noget helt nyt, hvorfor der ingen direkte konkurrenter er endnu.

Tiden arbejder desværre bare ikke længere til min fordel, så vil gerne snart have noget lagt fast.

Nu må vi se - alle dører er ihvertfald endnu ikke lukkede for mig.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)