Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amerikanske regnskaber, hvor?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Feb 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer..

Jeg er igang med at lave en konkurrentanalyse af nogle amerikanske virksomheder, og søger i den forbindelse nogle regnskaber derfra. Jeg har fået mig fortalt at virksomheder derovre ikke er nødsaget til at oplyse om hele regnskabet med kun udvalgte dele derfra, er der nogen der kan be eller afkræfte det?

og hvor finder jeg de amerikanske regnskaber?

På forhånd tak..

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Feb 10
Skrevet kl. 14:31

Ingen der ligger inde med viden om hvor jeg kan opstøve regnskaber for amerikanske virksomheder?

Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 14:54
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Feb 10
Skrevet kl. 09:50

Super, mange tak for det. Jeg har prøvet den øverste, men det er meget sparsomt med informationer man får der, men jeg vil lige prøve mig ad med de andre der.. :)

En anden ting. Hvis nu man har en virksomhed, hvor selve selskabet bag hedder noget andet og man ønsker at finde frem til det. Hvad er der så af muligheder for at finde frem til det, hvis ikke de har oplyst om det på deres hjemmeside?

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 684
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 10:07

Så vidt jeg har forstået, har amerikanske virksomheder ikke pligt til at have et offentligt regnskab. Har ingen decideret kilde udover min far, som bor der ovre, og har ikke snakket så meget om det, blot at de er meget glade for at bibeholde deres anonymitet :-)

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 10:23

Sec form 10-Q er det fulde kvartalsrenskab og sec form 10-K er det fulde årsregnskab, du kan som regel vælge hvilket du vil læse (tror de kalder det fullsize report)

Hvis det er børsnoterede virksomheder kan det være nemmere at bruge yahoo finance, og slå op under sec fillings ved key statistics.

Tror ikke altid det er så nemt at finde ud af hvem der ejer et givent selskab, men en måde er at kigge på insidertrades på www.secform4.com (tror jeg den hedder).

Jeg er ikke sikker på at de i USA offentliggør alle regnskaber for unoterede virksomheder, ved det ikke men tror ikke jeg er stødt på det. 

Fra København
Tilmeldt 4. May 11
Indlæg ialt: 236
Skrevet kl. 10:26

Har du prøvet at kontakte den Amerikanske Ambassade i København ? :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Feb 10
Skrevet kl. 14:21

Jeg har fundet frem til største delen af de regnskaber jeg eftersøgte, så nu vil jeg igang med at analysere budgetter og nøgletal.. :) Mange tak for alle de gode svar.

God weekend!..

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)