Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Honorar - befordringsgodtgørelse?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Mar 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej derude.

Jeg går med tanken om at oprette en virksomhed, men jeg er i tvivl om, hvordan det præcist fungerer, hvis jeg honorarlønner.

Lad os tage et eksempel. Jeg har mange forskellige mennesker, jeg kan booke ud til arrangementer. De får et fast honorar for opgaven, der registreres på eIndkomst. Min problematik er transportudgifterne i samme forbindelse. Hvis jeg får tilsendt, personen der har udført opgavens kvitteringer for kørsel enten i egen bil eller via offentlig transport, kan jeg så for skattefri godtgørelse for det faktiske dokumenterede beløb, som jeg herefter kan overføre til personen? Og hvor kan jeg registrere disse beløb, så jeg hele tiden kan holde et 0,- på kontoen uden at skulle lægge ud herfor.

Håber på hurtig hjælp.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46762
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronniebs:
Hvis jeg får tilsendt, personen der har udført opgavens kvitteringer for kørsel enten i egen bil eller via offentlig transport, kan jeg så for skattefri godtgørelse for det faktiske dokumenterede beløb, som jeg herefter kan overføre til personen? Og hvor kan jeg registrere disse beløb, så jeg hele tiden kan holde et 0,- på kontoen uden at skulle lægge ud herfor.

Ved ikke om jeg forstår spørgsmålet. For skattefri godtgørelse for det faktiske xxxxx? Står der i linje 2 herover. Mener du "får skattefri godtgørelse"?

Skattefri godtgørelse er det beløb som den der har kørt i egen bil (eller cykel) kan modtage per km den pågældende har kørt i arbejdets medfør (ikke hjem fast arbejdsplads). Der er regler for kørebog o.l.

Det er altså ikke et beløb du får men som DU skal betale den pågældende, så kontoen går ikke i 0 med mindre jeg misforstår dig?

Du skal opgive beløbet i E indkomst hvis det er det du bruger - det er rubrik 48

Du kan også dække personen efter regning - f.eks tog eller fly - og tage det som en omkostning

Du kan få kontoen til at "gå i 0" ved at du inden ved hvor mange km eller kroner transporten til arrangement bliver, og så fakturere den som du fakturer arrangementet - det samme beløb i form af transport - men det er jo et rent konteringsspørgsmål, du kan jo også bare lægge et fast beløb på per km eller hvad du vil, transporten er en omkostning lige som honoraret.

Husk feriepenge o.l. hvis det er A-indkomst folk

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)