Hej alle, Der er jo en masse snak om 360 graders optimering - markedsføringen kan ikke stå alene, der skal optimeres on site. Vi arbejder en del på at hæve konverteringsraten, men noget jeg også rigtig godt kunne tænke mig er at gøre noget for at hæve den gennemsnitlige ordreværdi. Vi har ikke rigtig testet noget som helst her. Hvad har fungeret godt for dig? Fx krydssalg, fri fragt over en vis ordreværdi eller lignende. Glæder mig til at høre hvad I andre har af erfaringer. |
* Fri fragt over x kroner (enormt effektivt i visse typer af butikker, fx. tøjbutikker, hvor jeg har set eksempler på at næsten 50% af alle ordrer i perioder lige netop lå over den fragtfri grænse)
* "Har du også brug for?" (når den besøgende lægger en legetøjsbil i kurven, så skal vedkommende præsenteres for matchende batterier, når der lægges en bluse i kurven, så skal vedkommende præsenteres for et par matchende bukser, etc)
* Dyrere varer
* Rabat på x procent ved køb over y kroner
* Køb 2, få 3.