Jeg vil gerne hører her på Amino om nogle af jer kunne være interesseret i at støtte min indsamling som er oprettet af Dansk Supermarked i samarbejde med Folkekirkens nødhjælp.
Vi samler ind til i alt 4 sundheds centre som skal bygges i malawi for at sikre flere kvinder og børn i at overleve i forbindelse med f.eks. fødsler.. Malawi er et af verdens fattigste lande og hvert 5 barn bliver ikke engang 5 år. der dør hver dag 16 kvinder i barselssenge hver dag. og infrastrukturen er så dårlig at landet har meget ringe mulighed for at eksportere, og dermed for at udvikle sig.
Jeg vil lave i alt 5 præmier som der skal trækkes lod om, iblandt dem der har støttet, man får et lod pr. 50,- man donérer til min indsamling.
i øjeblikket har jeg blandt andet fået en rundtur på det fynske bryggeri Øræk, til 35 personer, denne vil jeg også forsøge at afsætte til fordel for andre præmier, som man som forbruger kan bruge.
Er det ikke dem som sælger små grimme gule armbånd ved kasserne som koster 20øre stykket i indkøb? De bliver solgt til 10kr hvoraf 5kr yderst generøst går til velgørenhed ... det er edermadme en god forretning for dem :-) Prøv lige at tænke det igennem? Ud og samle ind til Røde Kors ... men hov hov ... dem som samler ind får lige halvdelen af pengene ... næ du, det er ikke det jeg kalder velgørenhed det kalder jeg forretning.
Jeg kender ikke til omkostningerne eller noget ved de små armbånd, men jeg ved at hvis der står at pengene går til Indsamlingen, så gør de det også. Der er dog ingen tvivl om at en CSR strategi altid vil have en del at gøre med at skabe forretning.
Men min indsamling har tilgengæld ikke noget med små armbånd at gøre, de går direkte til indsamlingen og bliver brugt til bebyggelsen af 4 sundheds centre i Malawi.
jeg synes ikke jeg kan se at FKN er nævnt i artiklen?
"Mit eneste problem er at jeg ser muligheder over alt, det er hektisk..... Nej det er faktisk også en mulighed"
Er det ikke dem som sælger små grimme gule armbånd ved kasserne som koster 20øre stykket i indkøb? De bliver solgt til 10kr hvoraf 5kr yderst generøst går til velgørenhed ... det er edermadme en god forretning for dem :-) Prøv lige at tænke det igennem? Ud og samle ind til Røde Kors ... men hov hov ... dem som samler ind får lige halvdelen af pengene ... næ du, det er ikke det jeg kalder velgørenhed det kalder jeg forretning.
Jeg tror, du blander nogle forskellige ting sammen, Mikkel. AidOnline var et initiativ, der sigtede mod at lade annonceindtægter tilfalde en række humanitære organisationer isf. reklamenetværkene bag.
De indsamlede penge går til Malawi. Du kan se en oversigt over, hvordan donationer generelt fordeles. Administration, der også dækker kompetente nødhjælpsarbejdere på jorden i de lande, der har brug for hjælp (fx mineryddere i Libyen), er på 10%. Læs mere her: Folkekirkens Nødhjælp: Spørgsmål & svar.
Kasper: Folkekirkens Nødhjælp var en af de organisation som ikke kunne se noget forkert i at stjæle fra små (og store) selvstændig erhvervsdrivende ... den slags dårlige moral er nok til at få mig, og forhåbentligt også alle andre, til at holde sig langt fra dem. Hvis deres moral ikke er ringere end det så tør jeg de slet ikke stole på at pengene også går til dem som faktisk behøver dem.
Jeg giver desværre heller ikk meget for disse indsamlinger og organisationer.. Har konsekvent ladet være at give ved dørene, specielt efter det med ham der gik af hos Røde Kors, der fik millioner i numsen efter fratrædelse af sin post.
Dog har jeg en kontaktfamilie i Gambia, var på ferie der i 2005, hvor vi sender penge, mad, tøj osv ned til dem og deres naboer, familier osv.. Og her kan vi se at det gavner og går direkte til dem..
Dette synes jeg er den bedste måde at støtte på :-)
Kro i hjertet af Fyn til salg.. Kauslunde Kro med mange muligheder!
Kasper: Folkekirkens Nødhjælp var en af de organisation som ikke kunne se noget forkert i at stjæle fra små (og store) selvstændig erhvervsdrivende ... den slags dårlige moral er nok til at få mig, og forhåbentligt også alle andre, til at holde sig langt fra dem. Hvis deres moral ikke er ringere end det så tør jeg de slet ikke stole på at pengene også går til dem som faktisk behøver dem.
Ah, på den måde. Det har du ret i. Jeg tror dog, at AidOnline var rigtigt dygtige til at sælge deres koncept til de humanitære organisationer. Og jeg tror ikke, de sagde så meget om det problematiske i setuppet. Hvorom alting er, så blev det ikke til noget. Og det er godt!