Først vil jeg lige beklage hvis dette emne ikke er oprettet det mest optimale sted - kunne ikke lige umiddelbart se et sted bedre egnet til dette spørgsmål: Min bror og jeg skal til at udgive apps til iPhone (starter med én app og tager den derfra - selve udviklingen outsources). Jeg ved at man både kan udgive apps i App Store privat eller som virksomhed. Mit hovedspørgsmål er, hvad er fordelene for os ved at udgive disse apps via et firma fremfor at gøre det privat? Og hvis et firma klart er den optimale løsning, hvilken type firma anbefales så til vores situation, og hvorfor? Én ting jeg tænker ville være en fordel ved at have firma er muligheden for at trække ting fra i skat. Vi skal bruge iPad's, iPhones osv der kan tåle risikoen for at blive bricket - den risiko har vi ikke lyst til at løbe med private telefoner osv. Men hvordan foregår det egentligt når man trækker noget fra i skat? Hvad sparer vi lige præcis - er det "bare" momsen, eller er der mere end det? Det var lige hvad jeg har af spørgsmål nu. Vi er begge nye til dette, så der kommer sikkert flere spørgsmål senere hen - men heldigvis virker dette forum som et virkeligt hjælpsomt sted, og jeg håber vi kan finde den hjælp og inspiration vi skal bruge herinde. Mange tak! :) Oliver |
Hvis der er et andet sted her paa amino.dk hvor mit spoergsmaal passer bedre ind, saa sig venligst til. Jeg er meget interesseret i at faa mine spoergsmaal besvaret :)
Tak!
Oliver