Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fordele ved at oprette firma til udgivelse af iPhone apps?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Feb 11
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Først vil jeg lige beklage hvis dette emne ikke er oprettet det mest optimale sted - kunne ikke lige umiddelbart se et sted bedre egnet til dette spørgsmål:

Min bror og jeg skal til at udgive apps til iPhone (starter med én app og tager den derfra - selve udviklingen outsources). Jeg ved at man både kan udgive apps i App Store privat eller som virksomhed. Mit hovedspørgsmål er, hvad er fordelene for os ved at udgive disse apps via et firma fremfor at gøre det privat? Og hvis et firma klart er den optimale løsning, hvilken type firma anbefales så til vores situation, og hvorfor?

Én ting jeg tænker ville være en fordel ved at have firma er muligheden for at trække ting fra i skat. Vi skal bruge iPad's, iPhones osv der kan tåle risikoen for at blive bricket - den risiko har vi ikke lyst til at løbe med private telefoner osv. Men hvordan foregår det egentligt når man trækker noget fra i skat? Hvad sparer vi lige præcis - er det "bare" momsen, eller er der mere end det?

Det var lige hvad jeg har af spørgsmål nu. Vi er begge nye til dette, så der kommer sikkert flere spørgsmål senere hen - men heldigvis virker dette forum som et virkeligt hjælpsomt sted, og jeg håber vi kan finde den hjælp og inspiration vi skal bruge herinde.

Mange tak! :)

Oliver

Tilmeldt 1. Feb 11
Skrevet kl. 11:31

Hvis der er et andet sted her paa amino.dk hvor mit spoergsmaal passer bedre ind, saa sig venligst til. Jeg er meget interesseret i at faa mine spoergsmaal besvaret :)

Tak!

Oliver

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 03:11

Kig på følgende Google resultater:

http://www.google.com/#sclient=psy-ab&hl=da&source=hp&q=site:www.amino.dk+iphone+udvikling&pbx=1&oq=site:www.amino.dk+iphone+udvikling&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=e&gs_upl=2883l4036l1l4163l10l5l0l0l0l0l324l670l1.2.0.1l4l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&fp=e27af58185b4d323&biw=1235&bih=657

http://www.google.com/#sclient=psy-ab&hl=da&source=hp&q=site:www.amino.dk+udgive+p%C3%A5+app+store&pbx=1&oq=site:www.amino.dk+udgive+p%C3%A5+app+store&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=e&gs_upl=40009l46433l2l46511l32l21l11l0l0l1l361l2098l2.10.1.1l15l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&fp=e27af58185b4d323&biw=1235&bih=657

Mine erfaringer:

App Store er noget gøgl.

Det er ret nemt at oprette sig som privat også gå i gang.. Det tager kun en uges tid og det er kun lidt forfærdeligt. Som firma ... Ha! Jeg mener en del danskere simpelthen bare må opgive medmindre man får særtilladelse fra Apple. Der var en tråd herinde fornylig der var ret deprimerende med 20-30+ svar. Håber du kan finde den via søgninger.

Det er klart at det er bedst at sælge som firma, uden jeg helt kan huske de præcise fordele.. Men jeg tror mange ender med at sælge som privat.

(Og husk: Apps sælger ikke sig selv.. Der er så mange apps at folk ikke bare finder den.. Det kræver meget markedsføring - den lektie lærte jeg selv)

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 09:06

Det med "at trække fra i skat" er ikke en fribillet til at købe ind til privat brug. Hvis I som minimum stifter et anpartsselskab, så er i bedre stillet mht. til diskussionen om hvor meget i anvender det indkøbte udstyr hhv. privat og i firmaregi. Hvis I dertil har en firmaadresse, som ikke er jeres private adresse, så står I endnu bedre, idet I kan efterlade udstyret på firmaadressen efter fyraften.

Den helt store fordel ved at operere i selskabsform er dog, at I ikke løber nogen personlig risiko ifm. jeres forretning. Lad os sige at I laver noget møg, som faktisk volder kunderne skade med efterfølgende erstatningskrav, så kan I kun miste selskabets kapital og I kan ikke sagsøges personligt (med mindre det er særligt groft).

Mvh. Aleksander :-)

Tilmeldt 1. Feb 11
Skrevet kl. 15:16

Tak for svarene. Det med ikke at blive personligt sagsoegt lyder som en meget god fordel :) Jeg selv et enkeltmandfirma som jeg oprettede for halvandet aar siden, men som laenge har staaet inaktivt. Jeg kan vel bare ansaette min bror i dette firma og tage den derfra

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)