Jeg kaster lige en bold op om jeg griber den er ikke sikkert da jeg egentlig bare tænker en tanke højt som jeg lige har fået, syntes du ideen er god skal du være velkommen til at samle bolden op… Tanken er at sælge en ydelse som giver kunden ekstra tryghed uden at det reelt har en udgift for internetbutikken. Las os kalde denne service ”PLUS + ” denne ”service” kunne f.eks. give kunden - ubegrænset returret - Dækning af porto ved evt. fejl service - Mulighed for at bestille returporto til fordelagtige priser (f.eks. 39,- op til 20 kg) - Eller nogle af de ideer du er velkommen til at tilføje tråden som reelt ikke koster noget at give kunden. Tror I der er nogle som vil købe denne tryghed, og hvad kan en sådan service koste? lad os bare antage den koster 69,- og vi sælger 3 om dagen det giver knap 60k direkte ned på bundlinjen - evt. udgifter til de service som kunden udnytter. Eller ville en sådan service give mere badwill end penge på bundlinjen? |
Det er også noget jeg har overvejet. Umiddelbart vil jeg ikke mene det koster dig goodwill så længe kunden selv skal trykke "ja-tak" til den ekstra ydelse du tilbyder for det (minimale) ekstra beløb.
Martin Thorborg taler godt for denne metode i sin bog E-Pusher, men jeg vil gerne lytte med her og høre andre folks holdninger / erfaringer med netop denne idé.