Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kan man tage betaling for udvidet service / ekstra tryghed til kunden

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Grenaa
Tilmeldt 1. Apr 07
Indlæg ialt: 516
Fra  Skiftselv din hvidevarer butik på nettet Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kaster lige en bold op om jeg griber den er ikke sikkert da jeg egentlig bare tænker en tanke højt som jeg lige har fået, syntes du ideen er god skal du være velkommen til at samle bolden op…

Tanken er at sælge en ydelse som giver kunden ekstra tryghed uden at det reelt har en udgift for internetbutikken. Las os kalde denne service ”PLUS + ”

denne ”service” kunne f.eks. give kunden

-          ubegrænset returret

-          Dækning af porto ved evt. fejl service

-          Mulighed for at bestille returporto til fordelagtige priser (f.eks. 39,- op til 20 kg)

-          Eller nogle af de ideer du er velkommen til at tilføje tråden som reelt ikke koster noget at give kunden.

Tror I der er nogle som vil købe denne tryghed, og hvad kan en sådan service koste?

lad os bare antage den koster 69,- og vi sælger 3 om dagen det giver knap 60k direkte ned på bundlinjen - evt. udgifter til de service som kunden udnytter.

Eller ville en sådan service give mere badwill end penge på bundlinjen?

Bruger du for meget tid på dit lager? Se Smartpack.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 13. Oct 10
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er også noget jeg har overvejet. Umiddelbart vil jeg ikke mene det koster dig goodwill så længe kunden selv skal trykke "ja-tak" til den ekstra ydelse du tilbyder for det (minimale) ekstra beløb.

Martin Thorborg taler godt for denne metode i sin bog E-Pusher, men jeg vil gerne lytte med her og høre andre folks holdninger / erfaringer med netop denne idé.

Tilmeldt 16. Mar 09
Indlæg ialt: 29
Fra  InSail ApS Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Jeg har selv gået med tanken, Jeg napper nok nogle af dine ider til vores webshop.

Jeg vender tilbage hvis jeg kommer i tanke om nogle flere.

Mvh Jacob

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Når man handler hos AvXperten.dk, så bliver man tilbudt 120 dages fortrydelsesret mod at betale et mindre gebyr (var det 5% af ordresummen?).

Mvh Troels.

Tilmeldt 31. Jan 09
Indlæg ialt: 171
Fra  Redmark Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Det svarer jo i princippet til den forsikring Expert, Elgiganten, Bilka og mange andre tilbyder, når de sælger radio/TV udstyr. Det er jo også en slags tilkøbt tryghed.

Man skal være opmærksom på, at der jo også er udgifter med det. Men siden de stadig tilbyder det, må det jo give et netto-overskud.

PS ofte har de en aftale med et forsikringsselskab som overtager den økonomiske forpligtigelse og forretningen får en provision - man kan sige at de deler i porten. Kunden betaler.

32 års erfaring indenfor revision, regnskab, skat, IT, rådgivning mv.
Partner i www.redmark.dk

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 08:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror at det vil skabe utryghed og have en negativ indflydelse på din konvertering, hvis du tvinger din kunde til at tage stilling til sådan en ekstra ydelse, i checkout processen.
Jeg tror ikke på idéen i en almindelig webshop, men det er jo noget man kan splitteste.

Hvis det skal have en reel relevans, så skal det være sådan noget som afbestillingsforsikring ved rejser, serviceaftale på it og den slags hvor kunden har en reelt frygt, de er villige til at forsikre sig imod.

Hvis det er meget dyre ting du sælger, vil jeg mene at der er lidt bedre chance for at få solgt en slags forsikring, i forhold til hvis det er en alm. webshop med mere beskedne ordrestørrelser.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)