Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En dyne tiltænkt handicappede og ældre

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Sep 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en idé til en dyne jeg aldrig har stødt på.

Tager man patent på sådan noget?

Jeg har overvejet om man kunne på lavet en prototype og sælge idéen til et større firma.

Hvilken vej vil være smartest at gå?

Mvh

Tore

Fra Ludvigsen
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 373
Fra  LudvigsenPatent LudvigsenPatent - Vi beskytter din OPFINDELSE Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Tore,
I prinippet kan du få patent på din dyne opfindelse, hvis din opfindelse løser et problem - eller kan argumenteres til at være bedre end kendte dyner, dvs
1) dynen skal ikke være set før
2) være smart, dvs have oprindelseshøjde
3) virke efter hensigten


Se mere på www.eneret.dk om patenter
Tilmeldt 9. Jun 08
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Tore,

Inden du begiver dig ned af en omkostningstung patentvej vil jeg anbefale dig at lave noget indledende, systematisk detektivarbejde.

Dit detektivarbejde har fokus på at undersøge hvilke typer af dyner som allerede findes, hvordan de er prissat, materialevalg etc. 

Vi har en kort introduktion til hvordan du kan starte din søgning her.

Personligt starter jeg altid i google - og første skridt er at finde de nogle overordnede søgeord og derfra indkredse din søgning til mere og mere specifikke ting. Husk dine søgeord skal være på engelsk - denne ordbog er rigtig god.

Når du synes du har fået fat i de rigtige søgeord kan du supplere med en indledende søgning i patentlitteraturen. Dette kan du gøre her.

Søgningen i patentlitteraturen er lidt mere tricky end i google synes mange - men prøv dig frem med dine søgeord. Det interessante ved søgningen i patentdatabaserne er, at du får adgang til at se hvad og hvordan andre har forsøgt at patentere lignende idéer. Og den viden kan være meget inspirerende for at videreudvikle din egen idé.

Hvis du ikke føler at ovenstående giver resultater skal du være meget velkommen til at kontakte Opfinderrådgivningen på www.opfind.nu. Vi er sat i verden for at hjælpe private idéhavere som dig med at modne og nyttiggøre deres idéer. Opfinderrådgivningen er finansieret af Forsknings- og Innovationsstyrelsen og er gratis. Send en fyldestgørende beskrivelse af din idé via vores idéformular - så vil vi under fuld fortrolighed hjælpe dig videre med din idé.

God arbejdslyst,
Kasper 

Teamleder for Opfinderrådgivningen - www.opfind.nu

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)