Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Købsmoms?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Aug 11
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 01:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle!

Jeg er en ny momsregisteret interessenskab som lige er blevet åbnet. Hvordan skal jeg angive købsmoms når jeg køber mine varer fra england? Er det ikke også noget med at når jeg bestiller varen fra england og angiver mit cvr nr. så slipper jeg for momsen fra forhandleren?

Fra Hinnerup
Tilmeldt 2. Jan 10
Indlæg ialt: 685
Fra  Partnerdesign.dk Skrevet kl. 01:20

Ville være godt for dig med bogføringskursus, ellers er det ikke forsvarligt at drive forretning.

Du kan ikke trække købsmomsen fra i Danmark, da din engelske leverandør ikke betaler moms i Danmark, men derimod i England, så der er ingen til at dække det du trækker fra. Meget konkret fortalt Smile

Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Dec 09
Indlæg ialt: 858
Fra  Knockout Marketing Skrevet kl. 01:22
http://www.amino.dk/forums/t/136356.aspx

En god idé er at holde sig til en tråd.

Få 3 tilbud fra lokale ejendomsmæglere på formidlingen af dine erhvervslokaler (gælder også privat bolig)

Tilmeldt 21. Aug 11
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 13:12

Købsmomsen er den moms man betaler når man køber en vare, som er momsbelagt?

Men , er det ikke også noget med at når jeg bestiller en varer fra nettet og angiver mit CVR NR. så slipper jeg for at betale moms for varen? Her tænker jeg mere på at jeg køber varer fra England.

Hvad skal der så stå ved købmomsen når jeg skal indberette moms?

Håber nogen kan hjælpe.

Fra Hinnerup
Tilmeldt 2. Jan 10
Indlæg ialt: 685
Fra  Partnerdesign.dk Skrevet kl. 15:57

Mykremin:

Købsmomsen er den moms man betaler når man køber en vare, som er momsbelagt?

Men , er det ikke også noget med at når jeg bestiller en varer fra nettet og angiver mit CVR NR. så slipper jeg for at betale moms for varen? Her tænker jeg mere på at jeg køber varer fra England.

Hvad skal der så stå ved købmomsen når jeg skal indberette moms?

Håber nogen kan hjælpe.

Please tag et kursus i bogføring, det er op ad bakke at prøve at forklare dig det når du ikke vil modtage hjælp :-) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:50

Jo hvis du opgiver dit moms nummer (CVR) med DK foran - så kan en virksomhed i England faktureRE dig uden moms. Du skal bogføre og indberette såkaldt EU moms (samme i købs og salgs - så det koster ikke noget), du kan læse lidt her:

http://www.startvaekst.dk/momsinterkoeb og her:

http://www.letmoms.dk/momsregler.asp

Jeg holder dog med de som siger du enten skal alliere dig med en freelance bogholder som kender EU moms (søg her på Amino under FREELANCE) så klarer en sådan alle de ting for dig - eller alternativt, tage et godt bogføringskursus med moms og skat - ellers kører du sur. 

Hold dig i øvrigt gerne til en tråd om samme emne

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)