Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moneybookers en gang for alle.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 698
Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften !

Der har været meget snak om moneybookers her i debatten. Og nu vil jeg dele min erfaring med jeg så i der tænker på den løsning ikke begår den samme fejl.

Fordele.

1)   det er gratis at oprette og penge er nemme at hæve, virker lidt som paypal system.

2)   Gebyrrene er overkommelige

3)   Du skal ikke lave aftaler med diverse kortudbyder og sende ansøgninger.

4)   Virker med mange shopsystemer

Ulemper

1)   Det er ikke særligt lovligt ift. hvad  jeg har kunne læse mig frem til. Da pengene bliver hævet i samme øjeblik kunden har kørt sit kort igennem. Og det er fordi at man først må hæve beløbet når varen er sendt.

2)   Dankort virker IKKE med Moneybookers. Selvom mange siger det og de reklamere med det, du kan bruge dit visadankort, men ikke et alm. Dankort(uden visa)

3)   Systemet er meget besværligt ift. De betalingssystemer man er vandt til herhjemme. Kunderne hopper fra når de ved andet forsøg prøver at køre en betaling igennem, og processen er meget besværlig. Kun 1 af 30 ordre går igennem 1. gang.

4)   Man mister ordre på det. Når din kunde oplever problemer når de skal svinge kortet så dropper de bare at handle ved dig. Jeg har mistet for mange ordre og kunder på det.

Her er lidt af min erfaring nok de vigtigste punkter. Konklusion: Drop Moneybookers, det kan ikke betale sig, selv for de små nystartede butikker. Jeg har brugt det i 8 måneder og jeg fortryder.

Dog kan jeg anbefale at man laver en aftale med Epay og SEB bank Euroline. Jeg har det i knapt 2 måneder og det virker virkelig godt, og det er ”gratis” der er gebyrer på transaktionen. Og man skal have et abb. Ved epay.  (skal siges har intet med epay at gøre det er kun en anbefaling)

Håber i kan bruge det til noget.

Vh.

Jakub Slusarek

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:04

Jeg har lige fået en webshop på benene med ewire. MoneyBookers har åbenbart samme finurligheder som Ewire.

Jeg kan simpelthen ikke forstå hvorfor det skal være så besværligt at bruges deres betalingssystem for mine kunder. Første gang de skal betale, er det sådan set godt nok. 2. gang skal de (fandme) oprette sig som brugere på Ewires hjemmeside bare for at kunne få lov at betale. Samtidigt bliver ens kort og telefonnummer låst til en konto (emailadresse). Jeg kan slet ikke forstå hvorfor det skal være så besværligt.

Grunden til at jeg valgte Ewire er NETS pludselige krav om at jeg skal stille en bankgaranti på 25.000 kr, for at måtte have dem som indløser. Derudover har servicen fra Nets side været så dårlig at jeg vælger dem fra. 3500 kr ud af vinduet, men det er en pris jeg sagtens kan leve med, for at slippe for elendig service.

Jeg tror at jeg laver et betalingssystem som er virkelig simpelt at benytte, virkelig simpelt at implementere og til en fair pris. Det koster nok en 50-100.000 kr inden det er kørende, men hvad fanden. Tænk hvor mange glade kunder jeg ville få :-)

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 00:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jakub Slusarek:

1)   Det er ikke særligt lovligt ift. hvad  jeg har kunne læse mig frem til. Da pengene bliver hævet i samme øjeblik kunden har kørt sit kort igennem. Og det er fordi at man først må hæve beløbet når varen er sendt.

Så det er ikke nogen særlig bøde du får når det bliver opdaget eller hvordan skal det forstås?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)