Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af smartphones kan man tjene penge på det ?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 4. Jul 08
Indlæg ialt: 921
Fra  SeoGeek.dk ™ Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Tænkte lige jeg vil dele denne sjove oplevelse med jer.

Jeg har en e-shop www.gatewayshop.dk som er en butik med salg af tilbehør til smartphones og lidt gadgets, den er forholdsvis ny og i den forbindelse tænkte jeg, hvorfor ikke også sælge smartphones.

Jeg søger lidt på amino og finder en leverandør der hedder brightpoint, jeg kontakter dem og bliver efterfølgende oprettet som erhvervskunde, jeg modtager mit login til deres ebutik.

Jeg sidder og kigger lidt på deres priser på smartphones og kan se at de i øjeblikket kører en salgskampange de kalder Den store Salgsdag.  FEDT tænker jeg så må jeg kunne lave et kup eller bare et godt tilbud.

Jeg kigger lidt på tilbudsvarene og tager f.eks denne vare de har annonceret.

LG P990 Optimus 2X Normalpris incl moms 3268,75

Pris på Den Store Salgsdag 3200 Kr incl moms  (besparelse 55 kr exlc.moms)

Se evt tilbud her http://shopgfx.dangaard.com/BPO/Start/skattejagten/Big/den%20store%20salgsdag%20d%20%2008%2009%2011_030.jpg

Det forstår jeg ikke for når jeg søger på mobilpriser se tilbud her på samme smartphone så koster den incl moms 2684. Altså 516 Kr billigere hos en detailforhandler end hos Brightpoint. I det her tilfølde er det danlet.dk der har den til salg og de har den på lager, se selv her Ok der kommer lidt fragt på ca 60 kr.

Det her er blot et eksempel på en varer, men det er stort set alle priser på smartphones der er dyrer hos Brightpoint en hos de andre almiondelige netbutikker derude ( og det er priser uden abonnement)

Jeg ringede selvfølgelig til Brightpoint`s kundeservice og snakke med en sød dame der nok 10 gange prøvede at forklare "At sådan er det jo" "At sådan er det jo"

Nej sådan er det ikke i min lille verden, jeg er købmand og er vant til at tjene penge på de varer jeg sælger. Hvis jeg rent faktisk skulle sælge Brightpoints varer vil jeg tabe penge på hvert salg.

Det er jo tåbeligt. Jeg bad efterfølgende damen i salgsafdelingen om at slette min konto igen.

Findes der rent faktisk en leverandør hvor man kan lave en advance ved salg af smartphones ?  Og hvordag tjener Brightpenge ? der er vel ikke nogle der er så tåbelige at handle hos dem.

Nu har jeg jo ikke mulighed for at betale Apple 300.000 i depositum for at blive forhandler af deres produkter eller at minimum ordre hos Samsung Galaxy s2 er 1000. stk direkte ved Samsung.

Nå men måske er der nogle der kan anbefale en god leverandør ellers holder jeg mig til tilbehøret.

Hav en fantatsisk dag.

Mvh

Frank

Officewarrior.dk  Mens Accessories

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 14:34

Frank Rasmussen:
Det forstår jeg ikke for når jeg søger på mobilpriser se tilbud her på samme smartphone så koster den incl moms 2684. Altså 516 Kr billigere hos en detailforhandler end hos Brightpoint. I det her tilfælde er det danlet.dk der har den til salg og de har den på lager, se selv her

Men det kan du ikke rigtigt sammenligne med, da danlet ikke har købt deres telefon hos en dansk distributør, men importeret den (se flaget til venstre).

Så så længe du køber telefoner hos daske distributører, vil du ikke kunne kæmpe mod dem der importerer. Ud over indkøbsprisen, er der også andre ting du kæmper forgæves imod, men ikke noget jeg vil uddybe :o)

Og du vil heller ikke kunne kæmpe mod de store, da de naturligvis ikke har helt samme indkøbspris som dig.

Så det er svært..

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Randers
Tilmeldt 4. Jul 08
Fra  SeoGeek.dk ™ Skrevet kl. 14:41

Ja jeg er grundlæggende enig, jeg har kun en lille købmand med en enkeltmandsvirksomhed. Jeg vil ikke og kan ikke konkurrerer med de store telebutikker eller Bilka som forøvrigt sælger samme telefon til omkring 2800, næst dyreste efter danlet.

Men min pointe er også at selv om jeg er en lille købmand burde jeg da ikke sætte penge til når jeg som kunde handler hos min grossist af smartphones, jeg kunne ikke engang forstå at hvis Brightpoint sælger til billigste pris som på Mobilsiden.

Hehe jeg griner bare lidt af det, syntes det er tåbeligt og morsomt Smile

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 06:53

Jeg tror ikke Bilka betaler de samme indkøbspriser, men de køber også telefonerne hos Brightpoint. Tjek evt. URL´en på deres telefoner i shoppen.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Randers
Tilmeldt 4. Jul 08
Fra  SeoGeek.dk ™ Skrevet kl. 11:42

Nej Bilka har nok nogle fordelagtige priser da de sikkert køber et par tusinde enheder eller nogen, men var ikke klar over at Bilka vare kunde hos Brightpoint.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 13:01

Næsten alle store danske virksomheder der sælger telefoner, er kunde hos Brightpoint. blandt andet også Telia og 3. De er ret store :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)