Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

.EU domaine - hit eller skidt?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Ballerup
Tilmeldt 15. Aug 05
Indlæg ialt: 175
Fra  Survee ApS Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Har i tænkt over, hvorvidt i vil gøre krav på de nye EU domainer? Eller har i allerede gjort det?

Jeg er nysgerrig efter hvad andre syntes og tror om dem. Bliver de gode at have i fremtiden, eller holder i fast i .dk eller .com til jeres navne?

Glæder mig til at høre hvad i syntes :)
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er i hvert fald helt sikkert at det ikke bliver på lige fod med .com-domæner, men jeg tror nu alligevel at det bliver en succes, bl.a. på den måde som mange udbydere har opreklameret det på, men samtidig fordi at der bliver så mange gode navne ledige at folk vil kæmpe om at komme først til fadet.

Min egen overbevisning er fortsat at .dk er mere passende til national forretning og .com til internationalt, men at .eu bliver et godt alternativ til .com hvor det kan være meget svært at få gode domænenavne.
Så lave som domænepriserne er, vil jeg anbefale folk at investere i deres virksomheds domænenavn som .eu uanset om de har tænkt sig at benytte det aktivt eller ej.
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ærlig talt ikke se fidusen i .eu domænerne. Jeg vil hellere fortsætte med at bruge .com og lokale domænenavne. Jeg har et projekt kørende som både skal sælges i DK, D, F, ES etc. Egentlig kunne jeg jo nøjes med at købe et .eu domæne, men jeg er altså i færd med at købe .dk, .de, .fr etc. og jeg har naturligvis også købt .com.

Årsagen? Jeg tror at der kommer til at gå meget lang tid før folk i almindelighed begynder at bruge .eu, og indtil da forsøger en tysker helt sikker med .de, en franskmand med .fr etc. når de vil finde mit firma på nettet.
 
Jeg blev forresten ringet op for et par måneder siden af en sælger der ville sælge mig .eu domæner. Jeg sagde til ham at jeg foretrak .com. Så blev han rasende og sagde jeg var dum når jeg ikke ville udnytte den unikke mulighed han tilbød mig. Så fik han at høre hvad lastbiler siger når de bakker: Dut dut dut dut dut...
 
mvh Carsten
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja det er helt utroligt så mange telefonsælgere der forsøger at score kassen på .eu domæner, og de var tilmed i gang med at sælge såkaldte "preregistreringer" lang tid inden Eurid havde offentliggjort hvornår preregistrering bliver muligt.

Samme scenarie fandt sted da ÆØÅ blev muligt på .dk-domæner, jeg fik en gang en sælger i røret som en kunde havde videresendt til os som stod for webløsningen. De ville have knap 900 kr. for at preregistrere domænet for kunden... Hvis registreringen lykkedes, skulle der vel at mærke også betales et registreringsgebyr på et par hunrede kroner så vidt jeg husker.
Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :
 Tror helt sikkert de bliver et hit, selvfølgelig ikke så populære som com,
men da der er blevet åbnet op for et nyt internationalt domæne, vil der helt sikkert blive rift om at få de populære navne først.

Har for et par mdr. siden pre-registreret en række eu-domæner hos: http://europeregistry.com/
Var dengang gratis, ved ikke om det koster noget i dag.

Men ja, flere hoteller har prøvet at spinde guld, ved at tage fra 200kr og op bare for en pre-registrering.
Der skal vel laves penge hvor der kan.

ÆØÅ-domæner har jeg aldrig været tilhænger af. Har aldrig ejet et, og kommer ikke til det foreløbig.
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)