Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pakketransport nat...

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. May 11
Indlæg ialt: 9
Fra  KD Anlægsgartner Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Er der nogen der har erfaringer med småpakke transport om natten ?

Hvad er jeres løn (timeløn / stop pris) ?

Jeg kører pt. med småpakker om natten, min rute er således at jeg kan nå at aflevere pakker 22 -28 steder fra kl. 12 - 07, til en pris af 55,- pr. sted....(inkl sortering og pakning af bil på lager)

Jeg har mit eget se. nr. , men kører som under entrepenør for en vognmand, og han har alle udgifterne ved bilen.

Er det en rimelig pris for at køre om natten ?

Jeg syntes sku ikke det er det værd når man hører hvad andre tjener om natten.

Hvad syntes i ?

Tilmeldt 11. Dec 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 20:51

Umiddelbart så lyder det ikke til at være en særlig god løn. Du skriver at du har eget SE-nr. Vil det sige at der også skal trækkes moms fra din indtægt?

Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 305
Skrevet kl. 20:58

Pris er ok ,(afhængige af antal km kørte og bestræbelser selvfølgelig) .Dag kørsel pt i københavn er på gns. 1800 om dagen for en ml/høj sprinter 10-12 timer , ingen km begræsninger  , har ikke nat erfaring man ville gerne prøve dette :)  

Tilmeldt 1. May 11
Fra  KD Anlægsgartner Skrevet kl. 21:05

Momsen kommer oven i de 55,- pr. stop. (55,- + moms)

Men ud af de 55,- pr. stop skal jeg så selv trække hvad der svarer til ferie penge, og andre goder, som er inkluderet i en lønmodtagers løn.

Tilmeldt 3. Jan 07
Indlæg ialt: 252
Skrevet kl. 09:53

Du siger du ikke har udgifter til bilen.

55x28 = 1540 pr. dag x20 = det er kr. 30.800 om måneden.

Det virker da Ok

mvh

bb

Tilmeldt 8. Sep 11
Indlæg ialt: 22
Fra  M M CONSULT Skrevet kl. 10:11

Er helt enig med bb at egentlig er lønnen ok, du er jo næsten bare lønmodtager, du har heller ikke nogen udgifter eller fradrag for noget da han holder alle udgifter... en ting skal du bare gøre dig klar hvis politikerne ændre som der er lagt op til med tilladelser til varebiler er det ulovligt at køre på andres tilladelse.

Der er biler i dag der kører for 135 - 170 kr i timen (bla. aviskørsel) med bil og diesel, jeg undre mig over de kan få det til at hænge sammen, men det kører de til om natten for bla. bladkompagniet, så hvis de kun har det kørsel og der er fuld tid hver nat (incl. weekend), når de det som du har, men prøv at få en morgentur et sted så du har lidt ekstra, hvis du da har fuld råderet over bilen, hvis ikke du har burde du finde en anden vej, måske selv lease en bil.

Med venlig hilsen

M M CONSULT

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 13:36

Hej

Hvem kører du for?

Hvis du kender andre erhverv hvor lønnen er bedre om natten - er det så ikke bare med at skifte? Ellers så er jeg da sikker på at du kan få andre chauffør jobs hvor du også skal køre nat, hvis det er det du gerne vil.

Det kan vel være alt fra Postdanmark til TNT, kurerkørsel, taxakørsel, eksportchauffør oma. Der er rigeligt med muligheder hvor du både får løn, feriepenge osv.

Der var en beregning der viser at du har ca 30K om måneden, men det var ved 28pakker, er der derimod kun 22pakker, så er indtjeningen en del lavere - især når du selv betaler ved sygdom, feriepenge osv.

Blot mit indspark :)

Hilsen Morten

Tilmeldt 1. May 11
Fra  KD Anlægsgartner Skrevet kl. 18:30

Antallet af pakker svinger lige fra 16 - 28 pr. nat, og jeg bruger stort set den samme tid om der er 16 eller 28, da jeg kører lige forbi  mange stop som der måske ikke skal have pakker en given dag.

I gennem snit ligger jeg på 20 stop pr. dag.

Men jeg var egentlig lidt ude efter, om der er andre herinde, der har kørt/kører pakker om natten, og hvad de får for det.

Tilmeldt 11. Dec 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 11:35

Jeg vil stadig holde fast i min første påstand at det er en forholdsvis lav løn. Hvis du har 20 stop pr. nat og selv skal sørge for feriepenge, pension osv. Så er du nede på omkring 17.000 kr om måneden. Det synes jeg ikke er særligt attraktivt - du kan få et fast chaufførjob til 22.000 kr om måneden hvor der er mulighed for ekstra kørsel så lønnen nærmer sig 25.000 kr/md. Derudover kommer pension og og feriepenge. Tilmed har du en større sikkerhed for at få en fast løn hver måned. Og det er endda alm dagkørsel jeg refererer til. 

Transportbranchen er en branche med hård konkurrence grundet de forholdsvist lave indgangsbarrierer. Derfor er jeg ikke sikker på at det er muligt at få meget bedre betaling andre steder. 

Da mine forældre havde en transportvirksomhed krævede de minimum 350 kr/time for en Sprinter med lift. Det er selvfølgelig svært at sammenligne fordi de selv holdte alle udgifter til bil og chauffører osv.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)