Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

KISS eller ikke KISS

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle

Jeg sidder netop og diskuterer KISS konceptet med en kammersjuk. Jeg har nemlig indført en lille formular i slutningen af en af mine undersider (http://smsdet.dk/info/competencies/) som "mangler" en "Afsted"-knap.

Jeg har prøvet at lave den formular så simpel som det er muligt ved at skjule knappen for at få folk til at trykke enter - simpelthen for at spare tid og museklik. Mine eneste argumenter er sådan set, at folk kender det fra Facebook og at jeg synes det rent designmæssigt og funktionsmæssigt hører under KISS. Programmeringsmæssigt er det ikke KISS.

Synes i det er KISS? Synes i det er fuldstændig vanvittigt - ville det slå jer ud at knappen mangler? :-)
Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 23:55

Jeg synes det giver fin mening! Du skriver jo også rimeligt tydeligt at man bare skal trykke enter...

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 00:07

Jeg har splittestet det ... det virker ikke, det forvirrer folk og de bruger det ikke.

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 00:10
Hej Mikkel

Hvad virkede ikke? Selve konceptet eller da du forsøgte at sende dig selv en SMS?
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 00:14

Mike - SMSdet:

Hvad virkede ikke? Selve konceptet eller da du forsøgte at sende dig selv en SMS?

Jeg forstår ikke dit spørgsmål?

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 00:15
Hej Mikkel

Var det selve konceptet, at knappen mangler, eller da du prøvede at trykke enter og den så ikke fuldførte det korrekt for at sende dig en SMS? :-)
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6570
Fra  TextReactor Skrevet kl. 00:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mike - SMSdet:
Jeg har nemlig indført en lille formular i slutningen af en af mine undersider (http://smsdet.dk/smsdet/info/competencies/) som "mangler" en "Afsted"-knap.

På med knappen igen... Nogle mennesker skriver beskeder hvor de bruger linieskift og de vil sige %&"#¤%"%"%¤ hvis beskeden bliver sendt inden den er færdig.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 00:28
Hej Niels

Tak for din besked. :-)

Nu er det ikke lige den formular hvor de selv kan skrive en besked. Det er en formular til at modtage en test besked - man skal kun skrive sit nummer, hvorefter man modtager en SMS-besked. Kunne aldrig finde på at fjerne "Afsted"-knappen i afsendelses-vinduet.

Igen tak for din besked.
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)