Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt logo! må jeg bruge andres billeder?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at lave et nyt logo til min side www.mediaplace.dk og jeg vil lave det lidt i stil med det der er nu, jeg går ud fra at jeg godt må bruge Joomlas logo i min banner, men må jeg bruge et Google billede eller andre mindre logoer hvis det er open souce ? hvad med e-mail billeder må jeg bruge dem ?

Fra 2620
Tilmeldt 12. Oct 09
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 22:45
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Mener ikke du må bruge andres billeder hvis der står noget form for copyright på siden, og det gør der på de fleste, hvis ikke tror jeg da godt du må maybe

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 22:47

Gå ind og hent et Free Icon, søg efter Joomla, dem er der ikke copyright på.

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 22:53

pcrexen:

Mener ikke du må bruge andres billeder hvis der står noget form for copyright på siden, og det gør der på de fleste, hvis ikke tror jeg da godt du må maybe

Det gør ingen forskel om der står copyright på siden. Hvorfor skulle det også gøre en forskel?

Så nej blot fordi, der ikke står copyright betyder det ikke, at man må bruge billederne.

Tilmeldt 27. Sep 10
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 22:55

Emil:
Det gør ingen forskel om der står copyright på siden

Jo det gør det faktisk. Copyright betyder (og tror ikke det kommer som en stor overraskelse for nogen) at du ikke må kopiere noget fra siden og sætte ind på din egen.

Du må heller ikke låne aminos logo til din egen side. Eller sætte det på din t-shirt også sælge det.

- Emil

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 22:59

IværksætterGen:

Emil:

Jo det gør det faktisk. Copyright betyder (og tror ikke det kommer som en stor overraskelse for nogen) at du ikke må kopiere noget fra siden og sætte ind på din egen.

Du må heller ikke låne aminos logo til din egen side. Eller sætte det på din t-shirt også sælge det.

- Emil

Nej det gør ej?

Du har copyright selv om du ikke skriver det. Hvor i loven bliver du bedre stillet ved at skrive copyright nederst?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 23:01

Emil:

Det gør ingen forskel om der står copyright på siden. Hvorfor skulle det også gøre en forskel?

Så nej blot fordi, der ikke står copyright betyder det ikke, at man må bruge billederne

Det er så det helt forkerte svar, du må ikke hente billeder fra nettet og bruge dem på din side uden tilladelse

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 23:02
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Johnny Nielsen:

Emil:

Så nej blot fordi, der ikke står copyright betyder det ikke, at man må bruge billederne

Det er så det helt forkerte svar, du må ikke hente billeder fra nettet og bruge dem på din side uden tilladelse

Det er jo også det jeg skriver. Læs det lige igen... 

Pointen er, at der ikke er forskel på om der står copyright eller ej. Du har altid copyright. Også selv om du ikke skriver det nederst på siden.

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. Aug 10
Indlæg ialt: 152
Skrevet kl. 23:03

IværksætterGen:

Emil:

- Emil

Hej Emil,

Blot for at lukke den helt af, så må du aldrig på nogen måde eller på noget tidspunkt benytte billeder du ikke selv har rettighederne til. Dvs. at du til en hver tid skal have en skriftlig tilladelse fra rettighedshaveren til at må bruge det. Om der står "copyright" eller ej. Det ændre ikke på noget. :)

Tilmeldt 27. Sep 10
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 23:03

Hvis jeg som f.eks har skabt alt på min side af mig selv, må du ikke gå ind og tag noget derfra, da det er mine egne værker, og du kan hurtig modtage en bøde på det.

Ophavsret er knyttet til copyright, men begrebet er mere fokuseret på forfatternes ret til egne værker. I Danmark er ophavsretten funderet i: Ophavsretsloven (Bekendtgørelse af lov om ophavsret - Lovbekendtgørelse nr. 710 af 30. juni 2004).

- Emil

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)