Jeg er ved at lave et nyt logo til min side www.mediaplace.dk og jeg vil lave det lidt i stil med det der er nu, jeg går ud fra at jeg godt må bruge Joomlas logo i min banner, men må jeg bruge et Google billede eller andre mindre logoer hvis det er open souce ? hvad med e-mail billeder må jeg bruge dem ?
Mener ikke du må bruge andres billeder hvis der står noget form for copyright på siden, og det gør der på de fleste, hvis ikke tror jeg da godt du må maybe
Mener ikke du må bruge andres billeder hvis der står noget form for copyright på siden, og det gør der på de fleste, hvis ikke tror jeg da godt du må maybe
Det gør ingen forskel om der står copyright på siden. Hvorfor skulle det også gøre en forskel?
Så nej blot fordi, der ikke står copyright betyder det ikke, at man må bruge billederne.
Det gør ingen forskel om der står copyright på siden
Jo det gør det faktisk. Copyright betyder (og tror ikke det kommer som en stor overraskelse for nogen) at du ikke må kopiere noget fra siden og sætte ind på din egen.
Du må heller ikke låne aminos logo til din egen side. Eller sætte det på din t-shirt også sælge det.
- Emil
Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.
Jo det gør det faktisk. Copyright betyder (og tror ikke det kommer som en stor overraskelse for nogen) at du ikke må kopiere noget fra siden og sætte ind på din egen.
Du må heller ikke låne aminos logo til din egen side. Eller sætte det på din t-shirt også sælge det.
- Emil
Nej det gør ej?
Du har copyright selv om du ikke skriver det. Hvor i loven bliver du bedre stillet ved at skrive copyright nederst?
- Emil
Hej Emil,
Blot for at lukke den helt af, så må du aldrig på nogen måde eller på noget tidspunkt benytte billeder du ikke selv har rettighederne til. Dvs. at du til en hver tid skal have en skriftlig tilladelse fra rettighedshaveren til at må bruge det. Om der står "copyright" eller ej. Det ændre ikke på noget. :)
Hvis jeg som f.eks har skabt alt på min side af mig selv, må du ikke gå ind og tag noget derfra, da det er mine egne værker, og du kan hurtig modtage en bøde på det.
Ophavsret er knyttet til copyright, men begrebet er mere fokuseret på forfatternes ret til egne værker. I Danmark er ophavsretten funderet i: Ophavsretsloven (Bekendtgørelse af lov om ophavsret - Lovbekendtgørelse nr. 710 af 30. juni 2004).
- Emil
Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.