Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til nystart af mindre import fra Kina

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Sep 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle.

Jeg går og tænker på at opstarte en mindre import fra Kina. Det drejer sig om opbevaringsæsker i plastik på cirka 20*30 cm. Jeg har ingen tidligere erfaringer med import, og har derfor en del forskellige spørgsmål/bekymringer, som jeg håber jeg kan få hjælp til.

Mit største problem er levering. Ud fra de tilbud jeg har hentet ind, virker skibs levering som den foretrukne. Min levering er dog kun på ca. 100 stk, så jeg tænker at det vil blive en forholdsmæssig dyr løsning. Hertil foreslår nogle også express, hvilket jeg går ud fra, er noget lignende DHL. Hvad kan bedst betale sig her?

I forbindelse med importen, er jeg klar over at jeg skal betale told. Jeg ved at toldsatsen for disse er 6,9 %. Hvornår og hvordan betales disse, og er det noget man evt. kan "slippe for" hvis man kun importerer små mængder?

Endeligt, er der andre former for udgifter/told/afgifter man skal være opmærksom på?

På forhånd, mange tak

Julie 

Tilmeldt 13. Apr 11
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 13:58
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Julie92:

Mit største problem er levering. Ud fra de tilbud jeg har hentet ind, virker skibs levering som den foretrukne. Min levering er dog kun på ca. 100 stk, så jeg tænker at det vil blive en forholdsmæssig dyr løsning. Hertil foreslår nogle også express, hvilket jeg går ud fra, er noget lignende DHL. Hvad kan bedst betale sig her?

I forbindelse med importen, er jeg klar over at jeg skal betale told. Jeg ved at toldsatsen for disse er 6,9 %. Hvornår og hvordan betales disse, og er det noget man evt. kan "slippe for" hvis man kun importerer små mængder?

Endeligt, er der andre former for udgifter/told/afgifter man skal være opmærksom på?

Hej Julie,

Hvis det kun er 100 stk. du skal have hjem fra Kina, bliver det dyrt i fragt - Lige meget om det er med luft eller skib. Men hvis det er som "demo" varer i starten, bliver man ofte nødsaget til at "lukke" øjnene for fragten, da denne ofte er 3-4 gange dyre ind det man betaler for selve varen i disse lande, ved små mængder.

Tit har fabrikkerne aftaler med diverse speditøre, TNT, DHL osv... Ved små ordre, er dette det nemmeste, og når man er "klar" til at bestille en container, så vil jeg anbefale at ringe til diverse Danske speditøre, og høre dem ang. pris osv... De sørger normalt for indfortolding overfor Told m.m.

Hvis du har et Cvr-nr. skal du allerede nu sørge for at registrerer dig som importør, dette kan du gøre på www.virk.dk. Når du er oprettet som importør, for du et girokort tilsendt, på tolden, og momsen skal du registrer i din momsangivelse. Men det gør også at dine vare bliver "frigivet" såsnart de ankommer til Danmark.

Såfremt du ikke har Cvr-nr./import tilladelse, skal du betale moms & told så snart det er i Danmark, før det frigives, af eksl. TNT Express/Post Danmark eller anden "speditør"...

Husk - Der skal også betales told & moms af fragten!

PS: Man kan desværre ikke slippe for at betale Told/moms m.m. ligemeget hvor lidt man køber...

God fornøjelse med importen ;-)

Ulrik K...

Tilmeldt 5. Sep 11
Skrevet kl. 21:03

Tak for svar, det gav mig i hvert fald mere overblik over situationen.

Er dog stadig i tvivl i forhold til de ekstra regninger der kommer oveni udover moms og told. Har hørt at der fra leveringsfirmaerne bliver opkrævet en masse forskellige afgifter og at man dermed modtager en stor regning i forbindelse med importen.

Det er særligt denne der er et problem, da en bestilling på en værdi af 3-4000 kr., pludselig bliver meget meget dyrere.

Tilmeldt 5. Sep 11
Skrevet kl. 21:06

her mener jeg omkostninger som disse:

Thc
Vareafgift
Isps Fee
Importspedition
Fortoldning
Levering + evt. tømning

er der nogen mulighed for, at få et overblik over hvor store disse bliver?

Tilmeldt 13. Apr 11
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 10:53

Julie92:

her mener jeg omkostninger som disse:

Thc
Vareafgift
Isps Fee
Importspedition
Fortoldning
Levering + evt. tømning

er der nogen mulighed for, at få et overblik over hvor store disse bliver?

Hej Julie,

Såfremt du har fået en pris på fragten inkl. fortoldning m.m. af enten TNT/DHL eller anden speditør, så burde der ikke komme yderlige omkostninger, end told og moms.

Og du havde fundet toldsatsen på dine produkter, så det burde være til at regne ud efter dette.

Har lavet et lille eksp. hvis du ikke har/er cvr-nr. / import godkendt.

Du køber i Kina for kr. 1.000,00

Det koster dig kr. 1.000,00 i fragt.

Ialt told (6,5% af kr. 2.000,00): kr. 130,00

Moms (af kr. 2.130,00) kr. 532,50

Total kr. 2.662,50 inkl. moms og told.  

Håber det giver et lille overblik?

PS: Du skriver evt. tømning, dette går jeg udfra er ved en container, Dette kan du evt. selv stå for, eller bruge et lagerhotel. Jeg arbejder selv på et lagerhotel (www.sampak.dk), og der kan vi være dig behjælpelig når den tid kommer :-)

De bedste hilsner, og pøj pøj med importen.

Ulrik...

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)