Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af forsvundet pakke hos GLS

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allesammen.

Jeg bruger E-conomic til at bogfører i og er meget afhængig af deres lagerstyring. Jeg er kommet i et lille problem som jeg gerne vil høre hvordan i mener jeg skal bogførere / administere mig ud af.

En kunde har købt en vare. Den er blevet sendt med GLS, som af en underlig årsag har valgt at stille ved døren uden en fuldmagt. Den er så blevet stjålet. Jeg har nu sendt endnu en vare til kunden for at han/hun ikke skal vente på at GLS kommer med en erstartning til mig.

Hvordan bogfører jeg det nu i E-conomic sådan at den hiver 1 ekstra ud af lageret, og når jeg så engang modtager erstatning fra GLS, så modsvare værdien så jeg ikke har mistet noget???

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 16:43

Du kan f.eks. bruge lagerregulering under fanen "Lager".

Hvis du bogfører reguleringen på alm. vareforbrugskonto kan du også køre erstatningen fra gls derind... ellers brug en separat konto hvis:

1. Det giver mening mht beløbsstørrelser

og/eller

2. du føler for det.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 19:24

Tak for svaret. Det vil jeg bruge.

Tror jeg vil bruge en seperat konto. Beløbet er nogenlunde det samme. E-conomic laver jo en gennemsnitskostpis på produkterne så den kan variere lidt (blive større grundet medregnet fragt, og mindre grundet mængderabat) men jeg har bare oplyst min generelle kostpris til GLS, så der bliver nok lidt diff. Men det er jo også fint med en konto hvor jeg kan holde styr på hvor meget jeg egentlig mister på det...

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 20:36

Jeg havde nok også oprettet en særskilt konto hvis jeg en dag fik den ide at jeg ville bruge gls igen :-)

Du kan jo sætte budget på den, - og hvis budgettet bliver overskredet kan du skifte fragtleverandør.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)