Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Unotel-fakturaer / bogføring

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Svenstrup J.
Tilmeldt 3. Nov 07
Indlæg ialt: 547
Fra  shopnord.dk Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har netop forsøgt mig med et UnoTel-abonnement, men de har en underlig faktura.

Der indbetales fx 300,00 kr aconto og kvitteringen (som de kalder det) ser således ud:

- Auto.optankning  300,00 kr
- Betalingsbebyr  1,75 kr
- Total ex. moms  300,00
- Moms 25%  0,00 kr.
- Momsfrit beløb  1,75 kr.
- At betale  301,75 kr.

Jeg har indbetalt 301,75 kr. og det er der trukket på bankkontoen, men hvordan takler jeg denne faktura, i kassekladden, mht moms, for naturligvis må der jo være moms på, da det er et dansk firma.

Hvordan takler I andre UnoTel-kunder dette?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Nej..der er ikke moms på taletid/taletidskort.

 

MvH

Peter

Fra Svenstrup J.
Tilmeldt 3. Nov 07
Indlæg ialt: 547
Fra  shopnord.dk Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

I mit omtalte tilfælde, er der ikke tale om et taletidskort, men om et alm. oprettet abonnement med 6 timers fri snak + sms + data og alt det der.

Jeg havde før et tilsvarende abonnement hos Telia, og her betalte jeg moms.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen.

Der er vel tale om en forudbetaling, hvor telefonselskabet kan vælge at afregne momsen i

takt med forbruget.

Jeg ville se bort fra momsen.

 

MvH

Peter

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der ikke noget med at teleselskaberne skal beregne momsen på leveringstidspunktet på taletidskortet, - og kun er frataget for moms mellem salgstidspunktet og leveringen ?

Med andre ord at de betaler moms alligevel, - og erhvervskunder i så fald bliver snydt for sit momsfradrag for at teleselskaberne kan få lidt ekstra kridt på momsen?

Eller er jeg helt skævt på den?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej Jørgen...sådan kan man også sige det.

Så du er ikke fejl  på den.

 

MvH

Peter

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:
Der er vel tale om en forudbetaling, hvor telefonselskabet kan vælge at afregne momsen i

Jeg er ikke revisor, men jeg er ret sikker på at du har ret.

Men det er jo helt tosset at eneste reelle forskel er, om ydelsen er prepaid, eller postpaid. Det er fuldstændigt samme ydelse. Og der er mange der, helt forståeligt, har problemer med at gennemskue dette.

Reelt er eks. TDC's Pro abonnementer også forudbetalte, men fordi evt. ekstraforbrug faktureres bagud, er det et postpaid produkt, og så er der moms på fakturaen.

Helt tosset system Big Smile

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Svenstrup J.
Tilmeldt 3. Nov 07
Indlæg ialt: 547
Fra  shopnord.dk Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:
Der er vel tale om en forudbetaling, hvor telefonselskabet kan vælge at afregne momsen i takt med forbruget.

UnoTels system virker ret uoverskuelig og meget anderledes end jeg tidligere har været udsat for.

Det ser ud til at man betaler et acontobeløb (uden moms afregning), herfra trækkes månedligt det beløb som abonnementet koster (uden momsafregning). - Hvad der så efterfølgende sker, står så hen i det uvisse.

Men det er nok sådan, som nogle skriver, at teleselskabet afregner momsen med mig, på et eller andet tidspunkt i førløbet. - Men jeg vil nu ikke se bort fra momsen, selvom den udgør et relativt lille beløb.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)