Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af varer udenfor EU.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Aug 11
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg kunne godt tænke mig at høre fra nogen, som er vant til at importere varer fra lande udenfor EU, og som sælger det videre i DK. Enten som jeg vil - via webshop - eller på anden måde (butik f.ex.).

Er det meget besværligt med told o.s.v.? Er det dumt at starte med import udenfor EU? Jeg har nemlig tænkt mig kun at sælge fra EU først, da jeg er "jomfru" på webshop-området, og så vente med at prøve lykken med varer udenfor EU indtil jeg finder ud af, hvordan det går med shoppen?

På forhånd tak

Heidi

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 22:24

Hejsa,

Hvis du tænker på selv fortoldningen, tager det som regel ikke mange minutter for en speditør, som jeg vil anbefale dig at bruge som nybegynder. Du betaler lidt kroner for at få det gjort og har styr på dit momsregnskab m.m.

Husk importørregistrering.

Hvis vi taler leverandører er der jo mange ting du skal holde øje med... men det kræver vi ved lidt mere om dine produkter, altså hvad du vil importere - så er der som rgel altid en flink sjæl på Amino der kan hjælpe.

Et lille råd - køb generelt dine varer EXW (Ab Werk) eller FOB Nærmeste havn, så er det nemlig dig der bestemmer hvilken speditør der skal bruges.... få 3 tilbud og beslut dig for en partner der kan løse dine problemer.

Ellers send en PM så kan jeg evt. uddybe, når du får brug for det...

//

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 28. Aug 11
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 14:27

Hej

Tak for svar!! Det lyder lidt i mine ører som om, at det er noget, jeg lige skal vente lidt med, indtil jeg får styr på om shoppen kører. Vi har fundet nogle mulige leverandører indenfor EU, men vi har også fundet nogle interessante muligheder udenfor EU, og det er da også derfor, jeg har lavet dette indlæg.

Jeg gemmer helt sikkert dit svar, for måske får jeg brug for det senere. Det lyder som lidt af en mundfuld, men det er det jo sikkert ikke, når man først kommer ind i tingene:)!

Jeg bliver altså nødt til at vide, hvad en PM er? Det er muligt, at det er et dumt spørgsmål men det er bare ærgerligt:)!

På forhånd tak!!

Heidi

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)