Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

reklame i sms - lovligt?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Apr 10
Indlæg ialt: 975
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er lidt i tvivl om det er lovligt at reklamere i en sms på den måde jeg vil, så jeg opstiller lige et eksempel:

Lad os antage at jeg har en hjemmeside med scootere. og jeg har en service hvor man kan se hvilke scootertræf der afholdes..

100 brugere har så givet mig deres nr. og sagt ja til at modtage en sms 2 døgn før hver træf.. må jeg så godt reklamere i samme sms? fx for scootercity? eller skal jeg skrive i betingelserne at sms'erne med information om træf, kan indeholde reklame?

Håber der er nogen som kan svare på dette.

Mvh Tobias.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:57
Hej Tobias

Ja, det må du såmænd gerne, så længe du har bedt brugeren om at krydse et felt af hvor de acceptere at der må være reklamer i den SMS du sender til dem. Det kan, som du også selv skriver, indeholde i de betingelser du beder brugeren om at acceptere.

Har du brug for en billig SMS gateway, se mere på vores hjemmeside: http://smsdet.dk/smsgateway/
Tilmeldt 14. Apr 10
Skrevet kl. 14:29

Hej du.

Tusind tak for svaret! - det vil jeg tage et kig på.

Mvh Tobias.

Fra Kolding
Tilmeldt 9. Dec 09
Indlæg ialt: 55
Fra  MoreThanIT Skrevet kl. 09:16

Hej Tobias!

Korrekt som Mike skriver, brugeren skal aktivt have accepteret at modtage reklame fra dig. Hvis det er privat personer du omtaler. Her skal du nemlig overholde markedsføringsloven. Hvis det er B2B må du markedsføre dig overfor din kunde, så snart kunde har handlet med dig én gang.

Det er også vigtigt at du i dine SMS-kampagner overholder den mobile rammeaftale, hvis du indsamler mobilnumrene ved at kunderne tilmelder sig via en 4-cifret applikationskode f.eks ved at sende: SCOOTER til 1272. Du kan se mere på www.rammeaftalen.dk

Blot et lille indspark herfra.

Med venlig hilsen

Mikkel Overgaard

Rådgivning i IT og SMS løsninger - MoreThanIT.dk

Tilmeldt 14. Apr 10
Skrevet kl. 09:20

Hej Mikkel.

tak for svaret - det vil jeg helt sikkert tage et kig på!

Mvh Tobias.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)