Jeg står og skal ændre størrelsen på et element i 20+ PSD filer. At gøre det manuelt sætter min tålmodighed på prøve og tænkte om nogen kender en løsning til at gøre det på alle på én gang?
Driver www.ebakko.dk hvor vi sælger e cigaretter og tilbehør
Du kan lege lidt med såkaldte "Actions" i Photoshop, og derefter "Automate" funktionen.
Hiv Window -> Actions frem, og så skulle du kunne optage og gemme handlinger. Disse handlinger skulle du derefter kunne udføre via File -> Automate -> Batch.
Jeg har ikke så meget erfaring med det, men ved det er muligt på denne måde.
Hvis det er et enkelt element på et lag, så er jeg bange for, at det vil give dig bøvl at bruge actions for at lave det hele automatisk - du kan måske bruge det lidt undervejs til en skaleringsprocess, men så længe det er lidt over 20 filer, så ville jeg hurtigt åbne dem alle og så tage dem en efter en - har du styr på dine genvejstaster så bør det ikke tage så lang tid.
Min erfaring er, at når det er små opgaver, som ikke kommer igen jævnligt, så bruger jeg ofte mere tid på at få en engangsopgave automatiseret end jeg ville bruge på at gøre det manuelt.
Havde det været 200+ billeder så havde jeg nok brugt lidt tid på at se om det kunne lade sig gøre automatisk.