Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et godt salgs møde uden nerver

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Kbh S
Tilmeldt 24. Feb 10
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 08:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg som så mange andre, har nerver på når jeg skal til et møde, eller op til en eksamen.
Det har faktisk været et stort problem for mig. For vedkommen der sidder over for mig, kan både se og mærke på mig at jeg er nervøs. Hvilket kan gøre det svært at få en aftale i hus. (Eller den gode karakter)

Jeg tænkte om vi ikke skulle dele, nogen at de ritualer, tanker eller metoder vi bruger før disse møder. (også gerne en forklaring på hvorfor vi bruger dem)

Jeg kan jo ligge ud med det jeg gør. (Svaret og resultat kommer lidt længere nede)
Det skal siges at jeg ikke har prøvet følgende til et kunde møde, grundet mit aktive uddannelses forløb. Jeg er i gang med at tage Datatekniker uddannelsen, hvor jeg fra Aug til Okt vil være på sidste hovedforløb inden Svendeprøven. Resultatet af jeg gøre, er baseret ud fra feedback fra lærer, censor og karakter.

Jeg har de sidste mange uger skulle forsvare en del opgaver foran både lærer og censor. Jeg studsede over hvordan det kunne være, at selv om jeg kunne faget (eller det produkt jeg skulle sælge) fuldt igennem. Så var jeg så nervøs, hvilket gav mig en dårligere karakter (eller intet salg). Derfor satte jeg mig ned efter en eksamen, og gik den igennem for mig selv utallige af gange. Hvor på jeg fandt ud af hvorfor, jeg var så nervøs og hvad jeg faktiske kunne gøre ved det.
Det hele var endelig så simpelt, jeg så jo på læreren og censoren (og kunden) som en der stillede sig kritisk over det det jeg har lavet. Men det eneste de vil er jo "bare", at høre om det jeg har lavet.

//////// Svar /////////
Det jeg så har valgt at gøre, for at fjerne min nervøsitet. Er at sige til mig selv, at læreren og censoren (og kunden) er jo bare en person lige som mig selv. Og vedkommende er jo kun indtrasseret i at se og høre, om den opgave eller det produkt jeg har lavet, og de vil mig jo intet ond.
Så når jeg skal fortæller om en opgave, så ser jeg mig selv som en ven af læreren og censoren (og kunden). For når jeg frem viser en opgave eller produkt til en ven, er jeg jo ikke nervøs.

//////// Resultat /////////

Jeg har taget udgangspunkt i de 7 eksamener før og efter, jeg er begyndt at bruge denne metode.
Før jeg brugte min metode til at fjerne nervøsiteten, havde jeg et gennemsnit på 7.8. (4,10,10,4,10,7,10)
Men efter jeg begyndte på metoden, har jeg fåret et gennemsnit på 11.7. (10,12,12,12,12,12,12)

Det er ca. 4 karaktere op. :)

Glæder mig til at høre jeres metoder.

WebHotel gratis en hel måned, Brug rabatkoden: gratis
Hvis du ikke er tilfreds, er du IKKE bundet til køb.

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Har skrevet en artikel om det her: http://www.sundhedslex.dk/eksamensangst.htm

Af egen erfaring kan jeg fortælle, at skuldermassage hjælper på nervøsitet inden taler for store forsamlinger. Dét og så erfaring.

/JG

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)