Jeg har haft en kunde der udelukkende arbejder med undervisning for det offentlige. Han lægger ikke moms på sine ydelser. Vil han kunne fratrække moms på de ydelser han køber hos mig ? |
Trække moms fra hvis ingen moms på indtægter ?
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
- 1
Jeg kan desværre ikke lige svar på dit spørgsmål, syntes barer lige jeg ville påpege at jeg fandt det temmeligt sært. Er der nogen der kan give en god forklaring på dette? |
Hej, Der mangler en del info omkring din kunde, da der kan være flere ting, der kunne være relevant at vide. Jeg antager ud fra det du skriver, at din kunde ikke er momsregistreret, pga. arten af hans virksomhed - antageligt kursusvirksomhed, se her SKAT momsvejledning om fritagelser. Han er derimod lønsumsafgiftspligtig - se her SKAT lønsumsvejledning om undervisning. Derfor lægger han ikke moms på sine ydelser. Jeg har haft en kunde der udelukkende arbejder med undervisning for det offentlige. Han lægger ikke moms på sine ydelser. Vil han kunne fratrække moms på de ydelser han køber hos mig ? Man kan ikke fratrække moms på noget køb (eller pålægge noget salg) hvis man ikke er momsregistreret - ligegyldigt om det er på en købsfaktura eller ej. Dvs. for din kunde er det bare en driftsudgift (eller at varen er det dyrere). Det lyder mærkeligt, sidst jeg snakkede med t&s sagde de at al undervisning som bliver udført med henblik på fortjeneste skal der ligges moms på. Jeg kan desværre ikke lige svar på dit spørgsmål, syntes barer lige jeg ville påpege at jeg fandt det temmeligt sært. Er der nogen der kan give en god forklaring på dette? Håber du kan bruge mine links ovenfor - men som du selv siger.... undervisning udført med fortjenelse for øje er momspligtig, er en nem omskrivning (eller tommefingerregel). Mvh. Taxviper |
|
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
Blev bare nysgerrig om han kune trække det fra. |
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)