Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sælge sin gæld ? HolmGruppen annonce.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 8. Jan 08
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

I forbindelse med mit morgenmåltid og mit elskede Berlingske Tidende støder jeg på en annonce fra HolmGruppen, annoncen er omtalt i nedenstående artikkel :

http://www.formuepleje.dk/files/formuepleje.dk/Information/Nyheder/20110826%20side%202%20B%C3%B8rsen.pdf

Nu er det ikke noget jeg har det mindste forstand på, så derfor undrer jeg mig over hvordan det fungerer ?

Jeg har i længere tid bokset med en stor gæld i mit firma, en gæld som der opstod i forbindelse med en lang sygemelding og som jeg forstår annoncen så bruges de udbudte APS og A/S til at parkere sin gæld i så man kan fortsætte i et nyt ?

Prisen for de udbudte APS er 10.000kr og 25.000 for et A/S

Tilmeldt 15. Jul 09
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Well der skal nok lidt kreativ bogføring til at få det til at fungere. Nu er jeg ikke fuldstændig skarp i factoring, og ved ikke hvad reglerne siger - men det du tænker er så at lade et nyt A/S købe din gæld fra din virksomhed og lade det nye A/S gå konkurs?
Hvis det nye A/S skal købe din gæld skal du have kreditor med på at lade gælden overgå til den nye virksomhed (hvilket nok godt kunne være problematisk hvis de lugter lunten).

Hvis det skal lade sig gøre, må de to virksomheder heller ikke have noget med hinanden at gøre i form af datter/moderselskabsstruktur - da du så rammer ind i sambeskatning, hvorfor du vil være lige dårligt stillet.

I teorien kan det nok godt lade sig gøre - men det kræver at du kan få din kreditor til at lade gælden overgå til anden virksomhed - hvilket nok er tvivlsomt hvis de undersøger den nye virksomhed bare en lille smule. 

Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 8. Jan 08
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Well, jeg havde nu tænkt mig at arbejde mig ud af den gæld, men banken er desværre en af de banker der ligger i risikofeltet lige pt. og jeg er ret sikker på at Finansiel stabilitet ikke er lige så nemme at danse med som banken er.

Så skulle det komme så langt, så ender jeg jo nok med at blive begæret ´konkurs og så skal jeg jo ha fundet en måde at drive min forretning videre på. Så det var i den forbindelse at et APS eller A/S kunne værre interessant.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej.

Jeg kan kun sige..hold fingrene fra det.

Nu har jeg en del baggrundsviden, som jeg desværre ikke kan røbe her.

 

MvH

Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:
Jeg kan kun sige..hold fingrene fra det.

Yes - jeps, dagens råd på Amino.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)