En ting skal lige påpeges at jeg, Mathias B bliver 18 til d. 9 oktober, dette er en vigtig detalje med hensyn til at søge om CVR nummer osv.
Da Apple stadig er et voksende marked tænkte vi at det ville være et passende marked. Vi kunne godt tænke os at lave en konkurrencedygtig e-handelvirksomhed, som sælger iphone tilbehør i form af covers og andet merchandise.
Vi har tænkt os at satse på det kinesiske marked da de er meget billige. Er der nogle som har erfaring med det kinesiske marked, må i meget gerne fortælle om det.
Hvad synes i om idéen?
Hvad med registrering af firma. CVR er nummer, gokendt e-handel osv. Er der nogle der kan hjælpe med nogle råd der?
Men som alle ved skal man jo have en god og flot hjemmeside for at sælge. Er der nogle der kan hjælpe med det, kender i nogen der kender nogen eller er her nogle som selv kan lave hjemmesider vil vi meget gerne hører fra jer.
Jeg læser spørgsmålet som i vil sælge Apple tilbehør online i Kina?
Det er sikkert ikke rigtigt forstået (fordi det lyder dumt at gøre det fra DK), men så må du lige uddybe. Alt andet lige er ideen jo ikke særlig original
Idéen er at købe iphone/apple tilbehør fx covers, earplugs osv. på det kinesiske marked og sælge på en webshop her i DK. Vi ved godt idéen ikke er særlig innovativ. Men vi vil satse på en god markedsføring og gode samarbejdspartnere. Og så VIL vi også være de billigste så meget som det tillader det.
Det er ingen guldgruppe! Konkurrencen er hård på det område. Der er et hav af sider som gør det samme.
Eksporterer billigt fra Kina? Måske er I heldige at finde noget til nogenlunde kvalitet, men jeg tror ikke at det kan betale sig at starte op med. Alle kan jo, ligesom jer, købe direkte i Kina.
Det bliver noget af et arbejde at finde leverandører, hvis I ikke allerede han nogen.
Og hvis i købe for billigt ind, tror jeg ikke det danske Apple-folk vil koble originalt Apple udstyr sammen med noget uoriginalt bras.
Jo jo. Men I spurgte jo om hvad man skulle syntes om ideen!
Men har I mod på det er det jo bare at bestille en masse covers i Kina og oprette en webshop og fyrer en masse penge af på markedsføring.
Alt kan dog sælges, bare man brænder nok for det!
Og nej... Jeg har ingen cover til min Iphone, men har heller ikke behovet for det! Men dette er ikke ensbetydende med at andre har samme holdning som mig.