Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Apps making!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Aug 11
Indlæg ialt: 156
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey jeg er en dreng på 18 og har ville være selvstændig siden jeg var 10 eller sådan noget. Pt studere jeg på HF og gennem min tid på HF har jeg fundet et problem som jeg er sikker på den rigtige app ville kunne klare. Ville derfor lige høre om nogle ting herinde først, da jeg ved det nok er den bedste side til at finde de svar jeg mangler (har fået afvide af mange jeg skulle bruge denne side) :) 

Mine spørgsmål er:

Jeg kan ikke programmer men har den perfekte ide til en app, hvad gør jeg'? vil gerne lave den selv har søgt i nogle timer nu men intet har rigtig fanget min opmærksomhed udover app stores program Xcode kan dog ikke downloade den da den siger min mac ikke er up to date men det ved jeg den er :)

Hvordan for jeg den på itunes/appstore så jeg kan tjæne på den. Når vi snakker penge og programmer hvis i har et program jeg kan bruge skal programmet give mig lov til at sælge apps lavet med det program uden at skulle have penge for det.

Hvis det så lykkes mig at nå helt hertil hvad skal jeg så tænke over med skat, konto til inbetaling service og alt det der nu høre med.

-Mathias (MMYnwa) hvis i finder stavefejl eller andet er det pga jeg er ordbild :)

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 13:01

Måske finde dig en programmør der vil indgå et samarbejde med dig :) - Hvis din idé er så god, jamen så er jeg sikker på at du kan finde en der vil hjælpe dig :)

/Emil 

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 27. Aug 11
Skrevet kl. 13:05

Problemmet med at finde mig en programmør er jeg ikke har penge til at betale ham noget som helst :) og ville også gerne udvikle den selv :)

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 13:12

Jamen så tilbyd ham en del af salget :) Hvis idéen er god nok, og han kan se det, jamen så er det jo ikke noget problem at få ham ombord.

/Emil

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 13:17

For at sige det som det er:

Hvis du ikke kan programmere, kan du ikke lave apps som er gode nok til at du kan sælge disse.

Niveauet i dag for programmer er meget højt, og der findes endda rigtig meget som man må benytte gratis.

Apps. som skal sælges via de etablerede stores, hvilket er den eneste fornuftige måde, skal udvikles i de rigtige programmer, og det kræver altså indgående kendskab til programmering.

Du er enten nød til at indgå en aftale med en programmør, eller selv bruge et par år på at lære det.

Nogle programmører laver sommetider "gratis" arbejde mod at få en andel af udbyttet, men det kræver en god ide, som du kan overbevise ham om.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:01

MMYnwa:
Jeg kan ikke programmer men har den perfekte ide til en app, hvad gør jeg'?

Når man brænder for at lave noget så vil man gerne sætte sig ved tasterne og bare kode det til det bliver færdigt. Men tro mig.... sådan bliver det aldrig færdig..

Inde på http://iphonemockup.lkmc.ch/ kan du lave en mockup (en kladde) som du kan printe ud og skrive notater ved. Når du har de skærmbilleder der skal til så er du bedre rustet.

MMYnwa:
Xcode kan dog ikke downloade den da den siger min mac ikke er up to date men det ved jeg den er :)

Har du downloaded den rigtige Xcode? Hvis du har Lion på din Mac så skal du hente den nyeste version af Xcode.

MMYnwa:
Hvordan for jeg den på itunes/appstore så jeg kan tjæne på den.

Når du er tilmeldt Apples udviklerprogram og betalt de $99 det koster så kan du uploade din app derigennem. Så kan der gå et par uger før den er klar til download.

MMYnwa:
Hvis det så lykkes mig at nå helt hertil hvad skal jeg så tænke over med skat, konto til inbetaling service og alt det der nu høre med.

Du skal have en bankkonto + Visa Electron (pga. din alder). Når du så er tilmeldt Apple som udvikler og begynder at tjene penge så mener jeg at de bare overfører dine penge. Den del er jeg dog ikke sikker på.

Men hvis du har frikort så er alle pengene dine, men du skal gemme kvitteringerne på at du har tjent pengene. Hvis du tjener meget mere så bør du få fat i nogle som har forstand på den del og snakke med dem.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:04

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 27. Aug 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 18:16

For at blive sælge apps i AppStore skal du registrere dig som udvikler på apples developer side (developer.apple.com) det koster 100$ pr år, dette giver også adgang til xcode både til os x lion og snow leopard. (Der er ingen vej uden om at betale 100$ om året hvis du vil på appstore)

Når du er oprettet som udvikler skal du blot angive kontonummer til apple så skal de nok sende dig pengene automatisk, der skal naturligvis betales skat (det går jeg da ud fra i hvert fald, jeg opgiver det som b indtægt da jeg ikke har registreret firma)

Meeeeen det er ikke nogen nem opgave hvis du ikke har noget programmerings erfaring, men det kan skam sagtens lade sig gøre men det vil kræve en masse arbejde og jeg ville nok anskaffe mig et par bøger og emnet hvis jeg var dig.

Hvis ideen er virkelig god kan du måske få en til at gøre det med en eller anden aftale om deling, men det skal nok være en ret god idé da der skal sælges rigtig mange kopier til 6kr før det batter noget, du er velkomment til at skrive til mig jeg udvikler kun apps i fritiden så hvis ideen er god nok og ikke kræver for meget arbejde kunne jeg måske overtales.

ps. min første post her så hej forum

/Kaspar

Tilmeldt 27. Aug 11
Skrevet kl. 21:22

Mange gang tak for svarene de var SUPER gode, har måske en ven der kan programmer for mig han har vidst ikke lave apps før men han er super skarp til det med computer :)

og frikortet er brugt op snart haha så glem det ;D men jeg fik stadig svar tak :)

Tak fandt også ud af det var pga jeg har leopart og ikke lion :)

Iden god og det undre mig at der ikke er en der har lavet noget meget tæt på men en skal jo være den første og hvis der er en allerede (som jeg har overset) er jeg sikker på den kan laves bedre :)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)