Er nystartet og har lidt spørgsmål.
Har prøvet at lege lidt med Billys billing med henblik på at vælge et regnskabsprogram, som jeg skal bruge mindst mulig tid på. To udfordringer jeg er stødt ind i: 1: Moms, så vidt jeg kan se er man nødt til at lave en manuel moms udlignings i kontoplanen, er det korrekt eller er der en bedre måde at gøre dette på? 2: Jeg kan ikke finde en måde at registere forskudsskat, altså ingen nr i kontoplanen at udligne/registere forskudsskat og dermed så heller ikke nogen måde at udbetale det på via banken (i billys billing) Ville blive glad for etpar input til ovenstående. På forhånd, tak Med venlig hilsen Carsten |
Hej Carsten
Jeg faldt lige over dit indlæg. Du har sikkert fundet svar på din spørgsmål, men her kommer mine svar alligevel :)
1. Du kan oprette en momsafregningspostering under Regnskab -> Posteringer. Der er også en direkte knap under Momsopgørelse. Det er muligvis en feature der er kommet til siden du skrev dette indlæg.
2. Du kan oprette nye konti under Indstillinger -> Kontoplan. Derefter kan du oprette en manuel postering under Regnskab -> Posteringer til at registrere din forskudsskat.
Håber det hjælper, hvis ikke dig, så nogle andre.
Sebastian
Billy's Billing