Hejsa, jeg har overtaget en smykkewebshop (købt på Amino virksomhedsbørs - naturligvis), og er igang med at vælge brands, der passer til det koncept jeg gerne vil bygge sitet op omkring. Der er så en helt speciel type smykker jeg har ledt højt og lavt efter i og udenfor Danmark uden held - og nu er det så at jeg både ved hvad materialerne skal være, og jeg har en lille ide om hvordan det skal se ud, og tænkte at jeg jo kunne starte mit eget smykkebrand - historien og konceptet for smykkelinien har jeg også en klar ide om. Og her kommer problemet så: Jeg er økonomimand, med klare styrker på finans, økono, strategi og forretningsudvikling og aner INTET om smykker. Hvad gør man som designer, som ikke selv kan lave de smykker man designer, men skal have en faguddannet til at gøre det. Hvor og hvordan finder man en som kan omsætte en skitse, et design en ide til et fysisk produkt med den rette håndværksmæssige finesse. Primært materiale er sølv og evt. hvidguld og ædelstene og så en særligt naturmateriale. Det er IKKE billige masseproducerede smykker, og designmæssigt skal de sættes i en samlet kontekst på sitet. Retail priser forventes at ville ligge på DKK 1.000 - 5.000 inkl. moms, men med enkelte meget eksklusive limited editions som kan ligge fra 25.000 og op. Hensigten er at det naturligvis skal være sit eget brand, som også skal sælges via forhandlere i såvel DK som udlandet. Det er med andre ord ikke masseproduceret tjams fra Kina. Jeg skal på den lukkede messe CPH Jewellery fair, og tænkte at jeg måske kunne få noget info der, men måske er der nogen herinde som ved hvor jeg evt. kan starte henne. SBB |
Stig B.:jeg har overtaget en smykkewebshop (købt på Amino virksomhedsbørs - naturligvis), og er igang med at vælge brands, der passer til det koncept jeg gerne vil bygge sitet op omkring.
Tillykke med købet.
Stig B.:Hvor og hvordan finder man en som kan omsætte en skitse, et design en ide til et fysisk produkt med den rette håndværksmæssige finesse.
Har du prøvet Amino Freelancer?