Jeg falder lidt uden for kategori, efter som du kun er interesseret i at høre fra bestemte folk - dem som tilbyder forsendelse med Postdanmark eller GLS. Men jeg tillader mig at alligevel at forstyrre.
Jeg har ingen erfaring med hverken den ene eller den anden virksomhed som afsender, men jeg har en hel del erfaring med både nethandel og landdistrikter (logisk sammenhæng følger) og mit råd til dig vil helt klart være at bruge GLS. Ikke dermed sagt at du ikke skal bruge Postdanmark også, men brug GLS.
Årsagen er, at Postdanmarks service i danske landistrikter er i stadig nedgang. Små forretninger (brugser, købmænd) som før havde en lille postafdeling har det ikke længere. De bliver lukket og selv steder hvor der måske er 12-15-20 km til nærmeste posthus/postbutik er Postdanmark ikke interesserede i at oprette steder for pakkepostindlevering- og udlevering.
Jeg var indtil for et halvt år siden uddeler i Danmarks 6. mindste brugsforening, som ligger på Nordfyn. Jeg forsøgte at få en aftale med Postdanmark, men uden held. GLS, derimod, ville gerne oprette pakkeservice hos mig og det blev meget positivt modtaget lokalt. Det var naturligvis naturligvis til fordel for mig som pakkeservice-udbyder, men jeg er sikker på at også de E-handelssteder folk bestilte hos er blevet opfattet positivt af kunderne fordi de kunne levere varerne næste til døren.
Folk udenfor de større byer i Danmark oplever en generel serviceforringelse set over en bred kam og hvis du som erhvervsdrivende ikke kan tilbyde dem at sende deres varer så tæt til deres bopæl som muligt (hvis de ikke er hjemme), så er det ikke umuligt at de vil vælge en konkurrent som kan.
Nu ved jeg naturligvis ikke om dine produkter overhovedet har relevante konkurrenter, men mig råd vil alligevel være: Inkludér GLS.