Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Eneforhandler af produkt i Danmark.... Blevet truet af eneforhandler....

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 24. Aug 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en hjemmeside hvor jeg sælger nogle produkter. Produkterne er importeret fra USA.
Jeg sælger samtidig også via Trendsales.

Jeg er blevet kontaktet af en Bruger på Trendsales som siger han er eneforhandler i Danmark, af de produkter jeg sælger.

Hvis vedkommende er eneforhandler af produktet i Danmark.... Skal vedkommende have en skriftlig kontrakt på denne eneforhandling? Som han skal fremvise for mig?

Kan jeg så ikke købe de produkter i USA og sælge dem ? Har jeg ikke lov til det?

Håber nogen kan give mig et svar på mit nøjagtige problem....

Mvh Damp

Fra København
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 491
Fra  Confocus ApS Skrevet kl. 14:52

Koldt vand i blodet først og fremmest :-)

1. Hvis såfremt denne person er eneforhandler i DK har han selv eller også har virksomheden han får sine varer fra en kontrakt.

Den skal du selvfølgelig se før du foretager dig noget som helst andet i den sag.

2. I denne kontrakt skal du så tjekke hvorvidt han er eneforhandler af PRODUKTET eller hvorvidt han er eneforhandler af varer fra det pågældende FIRMA han importerer fra. Er det fra firmaet - og importerer du fra et andet firma - så er der heller ikke her grund til alarm.

Skulle det vise sig at i importerer fra samme sted - og at han har en gyldig eneforhandlerkontrakt ville jeg stadig forholde mig relativt rolig - og herfra kontakte firmaet - og forhøre mig hos dem omkring de foreliggende kontrakter mv - og hvorledes de tolker dem.

mvh

thasje

The best way to predict the future is to create it. Se min profil her: Thomas Astrup 

Fra København
Tilmeldt 5. Aug 08
Indlæg ialt: 314
Fra  MYCOMFORT ApS Skrevet kl. 14:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Hvis personen/virksomheden kan fremvise samt bevise, at de har argenturet på produktet, så må du ikke importere det fra USA med salg til formål. 

Du må dog gerne parallelimportere det fra et andet EU-land. Dog skal du være opmærksom på diverse patent- og varemærkerettigheder..

Tilmeldt 24. Aug 11
Skrevet kl. 15:17

Hejsa.

Så du mener at hvis vedkommende kan bevise han har eneforhandling på det produkt jeg også sælger, så må jeg IKKE importere fra USA og sælge....?
Selvom han måske køber det i Danmark, og jeg køber det i USA.

Fra København
Tilmeldt 10. Jul 11
Fra  Confocus ApS Skrevet kl. 15:24

Damp:

Hejsa.

Så du mener at hvis vedkommende kan bevise han har eneforhandling på det produkt jeg også sælger, så må jeg IKKE importere fra USA og sælge....?

Såfremt han har kontrakt på at han er eneforhandler af pågældende PRODUKT i Danmark skal du stoppe al handel øjeblikkeligt på det pågældende produkt i DK.

Er han eneforhandler i Danmark af varer importeret fra forhandleren i USA - og kan bevise dette - så er der et alternativ der hedder parallelimport (som jeg har forstået det.)

Men igen - koldt vand i blodet og få ham til at vise dig en gyldig kontrakt (som du tjekker med firmaet han er eneforhandler for - og får deres bekræftigelse på at den er gyldig) - derfra begynder du først at overveje hvad du skal gøre.

Mit gæt? Personen bluffer fordi du sælger billigere end han har råd til :-)

The best way to predict the future is to create it. Se min profil her: Thomas Astrup 

Tilmeldt 24. Aug 11
Skrevet kl. 15:32

thasje:

Damp:

Hejsa.

Såfremt han har kontrakt på at han er eneforhandler af pågældende PRODUKT i Danmark skal du stoppe al handel øjeblikkeligt på det pågældende produkt i DK.

Er han eneforhandler i Danmark af varer importeret fra forhandleren i USA - og kan bevise dette - så er der et alternativ der hedder parallelimport (som jeg har forstået det.)

Men igen - koldt vand i blodet og få ham til at vise dig en gyldig kontrakt (som du tjekker med firmaet han er eneforhandler for - og får deres bekræftigelse på at den er gyldig) - derfra begynder du først at overveje hvad du skal gøre.

Mit gæt? Personen bluffer fordi du sælger billigere end han har råd til :-)

Først skriver du:

2. I denne kontrakt skal du så tjekke hvorvidt han er eneforhandler af PRODUKTET eller hvorvidt han er eneforhandler af varer fra det pågældende FIRMA han importerer fra. Er det fra firmaet - og importerer du fra et andet firma - så er der heller ikke her grund til alarm.

Så i andet svar skriver du "
Såfremt han har kontrakt på at han er eneforhandler af pågældende PRODUKT i Danmark skal du stoppe al handel øjeblikkeligt på det pågældende produkt i DK."

Så nu er jeg helt i vildrede....
Først skriver du at der ikke er grund til alarm trods han kan fremvise en kontrakt, at han er eneforhandler af produktet. Hvis ikke vi køber fra samme firma....
Også giver du et andet svar....

Jeg venter på svar fra vedkommende ang kontrakt og hvilket firma han køber fra.

Fra København
Tilmeldt 10. Jul 11
Fra  Confocus ApS Skrevet kl. 15:37

Det er mig der formulerer mig lidt kluntet måske:

Hvis der er tale om at han er eneforhandler fra en BESTEMT forhandler (og ikke af et bestemt produkt) - og du importerer fra en ANDEN forhandler (men stadig samme produkt som ham) - så er der ikke noget galt.

Det er først i tilfælde af han er eneforhandler af PRODUKTET (den pågældende t-shirt eller hvad dit produkt nu er) at der er grund til at frygte noget - men sandsynligheden for at han er eneforhandler af et specifikt produkt er min optik minimal.

Bottomline; det er tusind gange lettere at forholde sig til alt det her når du har set diverse kontrakter - kan sige/vise præcis hvad der står i dem.

Og således kan vi alle her på amino tage direkte udgangspunkt i den konkrete case :-)

Tilmeldt 24. Aug 11
Skrevet kl. 15:43

Vedkommende har givet mig flg. svar:
"Min kontrakt er en aftale mellem mig og producenten. Hvis du vil forhandle deres produkter kan du evt få en forhandleraftale med mig."

Men jeg køber ikke de varer hos producenten.....
Jeg køber dem som sagt hos et firma i USA.

Er der så nogen forskel på det? Har han stadig eneforhandling på produktet?

Fra København
Tilmeldt 10. Jul 11
Fra  Confocus ApS Skrevet kl. 15:50

Damp. Hør nu her.

Foretag dig INTET førend han sender dig dokumentation.

Hvis han har en eneforhandlerkontrakt med selveste producenten så fremviser han da bare den.

Mener han der er nogle følsomme oplysninger (priser, datoer, navne mv.) så sig han for din skyld bare kan 'klassificere' den til offentlig fremvisning (dvs blænde alle personfølsomme detaljer).

Lad nu være med at spille med på hans violin :-)

Har han dokumentation eller har han ikke? Hvis ikke, så tro ham aldrig en øre.

Tilmeldt 24. Aug 11
Skrevet kl. 15:52

Men hvis han kan fremvise en kontrakt fra producenten....
Har jeg så ikke lov til at importere fra USA og sælge de samme produkter?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)