Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Behøver jeg en virksomhedskonto - og hvad er forskellen på en privat- og en virksomhedskonto?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Aug 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er dansker, bosat i Frankrig, og vil gerne lave en virksomhed hvor jeg handler med danske kunder.

Varerne er enten nogen jeg sender til dem herfra eller nogle jeg bestiller hos mine leverandører, til levering dirakte hos mine kunder. Jeg har derfor brug for en konto, som mine kunder kan indsætte deres betaling på, og hvorfra jeg også kan betale mine leverandører.

For at registrere mig som udenlandsk virksomhed i Danmark har jeg brug for et IBAN-nr.

Jeg kontaktede min danske bank for at få oprettet en ny konto til min virksomhed. De kræver en masse dokumentattion før dette kan lade sig gøre, (da jeg jo endnu ikke har et CVR-nr.) men min virksomhed er ikke registreet i FR og det er heller ikke meningen at den skal, så jeg har faktisk intet at sende til banken.

Jeg har derfor lidt svært ved at få et IBAN-nr., som jeg har forstået er det sammen som et kontonr.?!

Jeg kan ikke registrere mig som udenlandsk virkosmhed i DK uden IBAN.-nr. - så det hele bider sig selv lidt i halen, og jeg synes at denne lille ting, gør det besværligt overhovedet at komme i gang ;-(

Mit spørgsmål er derfor om jeg bare kan oprette en normal privat-konto og bruge den som virksomhedskonto? Det primære for mig er bare at få adskilt det fra min privatøkonomi.

Jeg aner ikke hvad forskellen på en erhvervskonto og en privatkonto egentlig er. Det er ikke meningen at jeg skal ud at låne penge osv. Jeg taler om et salg på måske et par tusind kr. om måneden. (Jeg ved selvfølgelig ikke hvordan det vil komme til at gå endnu...)

Jeg spurgte selvfølgelig min bank om jeg ikke bare kunne få en normal anfordringskonto, men fik at vide at det kunne jeg ikke som virksomhed, da banken havde adskilt privat- og erhverskunder.

Håber nogen har erfaring med noget så simpelt (trorede jeg) som at oprette en bankkonto!

Jeg ved ikke om det er fordi jeg ikke er bosat i Danmark at det er mere besværligt?

På forhånd tak for input!

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 15:29

Alle konti har IBAN nr ( og SWIFTNR.) - uanset om det er privat eller firma konto.

Umiddelbart skulle der ikke være noget ivejen for at oprette en privatkonto, og bruge den som din firmakonto.

Som du selv siger skal det blot være adskilt fra dine private posteringer.

Banken skal bruge noget dokumentation, som du sikkert kan scanne ind og maile til dem - pas, kørekort mv.

Banken kan også konstruere et "CVR" nr for dig , det gør de for små virksomheder som ikke har et rigtigt cvr. Dette byttes så senere hvis du får et cvr på et tidspunkt.

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 17:40

Jeg er ret sikker på at man skal have en konto som er en nem konto til virksomheden som skat og moms kan blive betalt eller refunderet ind og ud af.

Jeg kæmper selv med det i øjeblikket, da det åbenbart ikke bare lige er til at åbne en firma konto??

Min egen bank kan ikke hjælpe mig, så nu finder jeg en anden.

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:07

Jens Andersen:
en nem konto til virksomheden

En Nem konto til virksomheden kan godt være en privat konto. Nem konto skal bare have oplyst et konto nummer og har ellers ingen interesser i hvilken type konto det er i den enkelte bank.

Ulla S. A.:
Mit spørgsmål er derfor om jeg bare kan oprette en normal privat-konto og bruge den som virksomhedskonto?

Du bør kunne oprette en almindelig konto i din bank, som du så vælger at bruge til virksomheden. Problemet er jo nok at du allerede har fortalt hvad du vil bruge kontoen til og din bank har den politik omkring private og erhvervs kunder.

Jeg vil foreslå, at du prøver at tale med dem igen, og hvis det er en reel mulighed så fortælle dem at hvis de ikke vil hjælpe dig, så vil du finde den anden bank, fordi der er andre banker som ikke har den tilsvarende politik.

Og som nævnt tidligere. Alle konti har et IBAN nummer.

Mvh.

Ole

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)