Hej alle sammen. Jeg har lige sendt Den følelsesmæssige konto ud til modtagere af mine nyhedsbreve på Effektiv Markedsføring. Ville bare lige dele det med jer andre også ![]() Mvh, Christian |
Den følelsesmæssige konto
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
- 1
|
Hej Tommy. Jo, jeg har læst de 7 gode vaner - en vanvittig god bog, som jeg er meget begejstret over. Og det der stod om den følelsesmæssige konto har ganske givet inspireret mig. Men det er da så også alt. Jeg vil tro, at det eneste sammenfald, der overhovedet er mellem det, jeg skriver og bogen er netop formuleringen "Den følelsesmæssige konto", som jeg synes er meget rammende for det, jeg vil fortælle. At skrive i mit nyhedsbrev, hvor jeg får min inspiration fra, synes jeg er at rive læseren helt ud af nyhedsbrevets kontekst. Dette nyhedsbrev er summen af MASSER af inspriation... Ikke kun fra en bog; men langt, langt det meste beskriver jo, hvad jeg selv har oplevet. Jeg vil MEGET gerne (har faktisk planlagt det) skrive en hel side om de 7 gode vaner, som jeg evt. vil sende ud som nyhedsbrev og HER vil det være på sin plads at referere til nuværende nyhedsbrev. Så hænger tingene sammen uden, at der er noget, der forstyrrer historien og afleder læserens tankegang. Mvh, Christian |
Selvfølgelig kan man sagtens få noget ud af teksten - jeg er sådan set enig i store dele af det der står, men som akademiker generer det mig at se begreber kastet ud i luften uden at man kan se hvor de kommer fra, og lange snakke om alt muligt uden i det mindste at nævne inspirationskilderne - det kan man så gøre for neden i teksten, helt uden at forstyrre andres læsning. Samtidig står man også på skuldrene af dem man har ladet sig inspirere af - din tekst får altså MERE lødighed overfor mig af at jeg kan se hvor dine begreber kommer fra, snarere end jeg siger "øøøv det har han da bare hugget". I min verden findes "hugget" ikke rigtigt - så længe man udlægger en tekst som sin egen og ellers tilfører noget nyt. Derfor: inspirationskilder til sidst i teksten, eller flet de steder ind (det kan gøre elegant og horisontudvidende snarere end forstyrrende hvis man er lidt omhyggelig) som du gerne vil bruge/tage udgangspunkt i. offtopic er jeg ret langt fra mit arbejde her - men ret tæt på min humanistiske uddannelse :p |
Ja, men hvis 2 personer kan komme i tvivl, så lytter jeg. Jeg er glad for tilbagemeldingen, for hver gang jeg får en tilbagemelding, så er det med til at give mere indsigt. Vel at mærke en indsigt, som jeg kan bruge i mange fremtidige nyhedsbreve. Jeg har som tidligere nævnt intet imod at fortælle, hvem der har været med til at inspirere mig. Havde blot planlagt tingene i en anden rækkefølge. Jeg har det da også dårligt, hvis andre skulle have læst 7 gode vaner og så mener, at jeg skulle have hugget noget fra bogen. Jeg har nu fundet bogen frem og har set, at Stephen kalder det "følelsernes bankkonto", så ikke en gang her, hvor jeg selv troede, at jeg måske havde brugt samme overskrift har det vist sig at holde stik. Jeg anvender begrebet fra bogen - det findes sikkert i hundredevis af varianter lige fra Freud til moderne psykologisk litteratur - men det er også alt. Jeg beskriver den erfaring som JEG har med begrebet og hvad man kan bruge det til i en markedsføringsmæssig sammenhæng. Det nævner Stephen ikke med et ord for det er slet ikke en bog om markedsføring. Jeg har nu lagt følgende i afslutningen af online udgaven af nyhedsbrevet: Efterskrift: Vil du vide mere om "Den følelsesmæssige konto"? Så læs "7 gode vaner" af Stephen R. Covey - side 183, 243, 246 og 279. Herved har jeg gjort det let for alle at se, at jeg ikke har hugget noget og... endnu vigtigere.... fået flere til at læse bogen ![]() Endnu engang, tak for tilbagemeldingerne. Venlig hilsen, Christian |
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)