Mit svar var vist lidt for hårdt sidst. Det virker dog i min verden til at være lodret forkert, dette da jeg efterhånden har prøvet en del webshopsystemer, og ikke ét af dem har haft den funktion. Kan du komme med nogle eksempler, for så er jeg interesseret i at undersøge dem.
Men er du sikker på at det ikke netop er ERP-funktioner?
Så har jeg brugt et par timer på at søger efter simple webshopsystemer med de funktioner, som skulle være ganske almindelige. Det er ikke lykkedes - jeg var nu heller ikke overrasket.
Mangel på tilbagemelding her i tråden, kan jeg vel passede tolke som at tidligere udmeldinger var forkerte?
Jeg står stadig ved min udtalelse om at det er funktioner der burde være en i webshop. Faktisk bør de ikke tage for lang tid at lave.
Ja okay - hvis det er sådan du mente med det "burde", så er sagen jo en anden.
Vi kan fint blive enige om at mange funktioner "burde" være en del af webshop-systemerne.
Jeg er dog ikke enig at disse funktioner, (som nok også kan kaldes et særskilt system - der findes programmer alene som kun udfører denne opgave), som standard ikke forventes at være en del af et webshop-system. De fleste webshop efterspørger sandsynligvis kun muligheden for at sælge de varer, som allerede er på lager.
De fleste webshop-systemer som jeg har kigget på for nyligt, håndterer lagerstyring, hvor du kan styre hvad der skal ske for en vare som ikke er på lager.
Så det vil undre mig meget hvis man ikke kan se i shoppens backend på ordrerne, hvilke der har restordrer, og dermed også en eller anden form for styring af disse restordrer.
Om de så lige nøjagtigt gør det på den måde som du efterlyser er en anden sag, men det kan man programmere/betale sig ud af - hvis det er vigtigt nok.
Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk - https://icode.dk
De fleste webshop-systemer som jeg har kigget på for nyligt, håndterer lagerstyring, hvor du kan styre hvad der skal ske for en vare som ikke er på lager.